Οι γάμοι στη μειοψηφία
«Δεν ανησυχούμε πια γι΄ αυτό το ζευγάρι. Έχει ήδη τρία παιδιά- ίσως να μη χρειάζονται άλλα συστατικά σε μια συνταγή της ευτυχίας».
(Βetter Ηomes and Gardens, 1944)
Στη μυθιστορηματική τετραλογία του «Λαγού», ο πρόσφατα χαμένος Τζον Άπνταϊκ περιγράφει τα προβλήματα και τις συγκρούσεις που ζει ένα παντρεμένο ζευγάρι επί τέσσερις συναπτές δεκαετίες. Στο μυθιστόρημά του «Ο Δρόμος της Επανάστασης», στο οποίο στηρίζεται η ταινία που προβάλλεται αυτές τις ημέρες στις αθηναϊκές αίθουσες, ο Ρίτσαρντ Γέιτς παρακολουθεί ένα ζευγάρι που δεν μπορεί να συμφωνήσει σε βασικές επιλογές της ζωής και φτάνει μοιραία σε μια τραγική λύση. Και οι δύο Αμερικανοί συγγραφείς εκφράζουν την απαισιοδοξία τους για το μέλλον του γάμου, ενός θεσμού ο οποίος μοιάζει να μην ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής.
Σύμφωνα με στοιχεία της βρετανικής Στατιστικής Υπηρεσίας, τα οποία επικαλείται ο Τιμ Λοτ στην Ιντιπέντεντ, το 2010 τα ανύπαντρα ζευγάρια θα ξεπεράσουν για πρώτη φορά στη Βρετανία τα παντρεμένα. Επιπλέον, το ποσοστό των διαζυγίων πλησιάζει ταχύτατα το 50%. Με άλλα λόγια, οι γάμοι θα περάσουν σύντομα στη μειοψηφία. Οι φεμινίστριες, ή τουλάχιστον οι πιο μαχητικές από αυτές που χαρακτήριζαν ανέκαθεν τον γάμο κάτι το πατριαρχικό και περιοριστικό, δικαιώνονται. Πού να οφείλεται αυτό το φαινόμενο; Στην υποχώρηση της θρησκείας; Στη συνειδητοποίηση ότι ένα παντρεμένο ζευγάρι πληρώνει περισσότερους φόρους; Στην απόφαση πολλών κυβερνήσεων να προσφέρουν στα ανύπαντρα ζευγάρια τα ίδια δικαιώματα με τα παντρεμένα;
Για τον Βρετανό αρθρογράφο, ίσως το κλειδί να είναι τα παιδιά. Όπως γράφει, μια φορά σε όλη του τη ζωή θυμάται τον πατέρα του να χάνει την ψυχραιμία του και να δέρνει τον μικρό του αδελφό: όταν ο τελευταίος μίλησε ά σχημα στη μητέρα του. Δύσκολα μπορεί να φανταστεί κανείς μια αντίστοιχη σκηνή στις σημερινές οικογένειες. Η φράση «περίμενε να έρθει ο πατέρας σου, και θα δεις» ανήκει στο παρελθόν. Το αίσθημα της πίστης εκδηλώνεται από τον κάθε γονιό προς τα παιδιά, όχι προς τον ή τη σύζυγό του. Προτεραιότητα έχει η εκπλήρωση των επιθυμιών των παιδιών, όχι του ζευγαριού. Κι αν αυτό οδηγεί (θεωρητικά τουλάχιστον) σε πιο ευτυχισμένα παιδιά, οδηγεί ταυτόχρονα σε πιο δυστυχισμένους γάμους. Η συνταγή του περιοδικού Βetter Ηomes and Gardens έχει αντιστραφεί.
Ίσως πάλι το πρόβλημα να είναι βαθύτερο. Παρά τους αγώνες που έχουν γίνει για την ισότητα των δύο φύλων, ίσως πραγματικά οι άνδρες και οι γυναίκες να απέτυχαν να καταλάβουν ο ένας τον άλλο. Πριν από λίγες ημέρες δημοσιεύσαμε σ΄ αυτές τις σελίδες ένα θέμα από το Νew Υork Τimes Μagazine για το άλυτο μυστήριο της γυναικείας επιθυμίας- και το θέμα αυτό εκτοξεύτηκε στην κορυφή της αναγνωσιμότητας. Χρειάζεται κι άλλη απόδειξη;
4 Comments:
Η τέχνη έχει δώσει απαντήσεις με την οικογένεια Σίμσονς, Simson's family,
και τον Αρκά με τη μονογονεϊκή οικογένεια του ξεψάρωτου γυιού.
Ισως να πρέπει να αποφασίσουμε,τι οικογένεια θέλουμε.Παλιά βάση της οικογένειας ήταν η μάνα.Σύμβολο,μορφή,στυλοβάτης της Ελληνικής κοινωνίας,υπήρξαν οι μανάδες και γιαγιάδες μας.Επιπλέον,σε μια εποχή με πάρα πολλά προβλήματα[πόλεμοι,προσφυγιά,πολλά παιδιά],αυτές οι γυναίκες ανταποκρίθηκαν περίφημα στο ρόλο
τους,αποτελώντας και τις ηγερίες
του σύγχρονου οικολογικού κινήματος
στην άγνοιά τους,λόγω ανάγκης.
Η αλλαγή συνηθειών,που επιτάθηκε
και εντάθηκε με την αστυφιλία,μας απομάκρυνε βίαια απ'αυτό το παρελθόν,στο οποίο μοιραία προσπαθούμε να ξαναγυρίσουμε με τις ομάδες γυναικών που φτιάχνουν τοπικά παραδοσιακά προιόντα ,για να αντιμετωπίσουν τις αυξημένες ανάγκες των οικογενειών τους,όμως κι αυτές οι προσπάθειες είναι περιορισμένες και δεν επεκτείνονται στο ευρύ φάσμα της αγροτοκτηνοτροφίας,αφού κι αυτές συρρικνώνονται ταχύτατα.Είναι κρίμα πραγματικά να μην στηρίζεται η γυναίκα,από εξουσίες ανάλγητες,που το μόνο που τις ενδιαφέρει είναι το κέρδος κι όχι το μέλλον.
Η κατάσταση ως έχει είναι μη αναστρέψιμη κι όσο δημιουργούμε υδροκέφαλες πόλεις και μαραζώνουμε την επαρχία,τόσο τα διαζύγια θα αυξάνονται και δεν θα προκρίνονται
λύσεις συμβίωσης.
Από τα πετυχημένα σου θέματα. Επέστρεφε.
Ίσως ο γάμος όπως τον ξέρουμε ως σήμερα, δεν προσαρμόζεται πια στην δυτική κοινωνική δομή, και γι αυτό ο νόμος της επιλογής δεν θα του επιτρέψει να επιζήσει ως θεσμός.
85cc免費影城,080苗栗人聊天室,A片,aio交友愛情館,美女交友,6k聊天室,sogo論壇,色情漫畫,貼圖,色情,成人聊天室,台灣論壇,視訊交友,成人漫畫,成人網站,情色貼圖,美女寫真,走光,成人遊戲,A片,正妹牆,視訊聊天室,史萊姆好玩遊戲,維克斯論壇,85cc免費影片,成人網站,遊戲口袋,85cc成人片,尋夢園聊天室,一葉情貼圖片區,080苗栗人聊天室,成人貼圖,微風,做愛,成人遊戲,色情,情色文學,好玩遊戲區,成人貼圖,情色文學,AV女優,AV,豆豆聊天室,情趣,視訊聊天,微風,情色a片,遊戲區,成人光碟,視訊美女,後宮電影院,情色文學,情趣用品,情色文學,080視訊聊天室,色情,色情遊戲,ut聊天室
Δημοσίευση σχολίου
<< Home