Το σεξ είναι σαν το κρασί
Έρωτας ή σεξ; Τρυφερά χάδια και ερωτικές εξομολογήσεις ή ένα απλό πήδημα; Δίλημμα διαχρονικό, οικουμενικό, ιδανικό για τους διανοούμενους και τους φιλοσόφους, κυρίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Για καλό ή για κακό, η ελληνική γλώσσα κάνει διάκριση ανάμεσα στην αγάπη και τον έρωτα. Για τους αγγλόφωνους, αντίθετα, και οι δύο συναισθηματικές καταστάσεις περιγράφονται από τη λέξη love, όπως και για τους γαλλόφωνους, amour, μια λέξη που έχει το επιπλέον πλεονέκτημα να αρχίζει από άλφα, όπως η απουσία, και δίνει έτσι τη δυνατότητα στη συγγραφέα Καμίλ Λοράνς να προτείνει τον ακόλουθο, πολύ γυναικείο ορισμό: «Στην αγάπη- ή τον έρωτα- πάντα κάτι λείπει. Στο σεξ, αντίθετα, συμβαίνει κάτι σε μια συγκεκριμένη στιγμή που προσδίδει μια αίσθηση ενότητας». Το ερώτημα είναι κατά πόσον αυτά τα δύο, έρωτας και σεξ, μπορούν να συνυπάρξουν. Και για πόσο μεγάλο χρονικό διάστημα: μια στιγμή, μια μέρα, μια ζωή;
Ξέρουμε πώς ξεκίνησαν όλα. Από τη μια μεριά υπήρχαν τα αρσενικά που παρήγαν δισεκατομμύρια αναπαραγωγικά κύτταρα και δέχονταν ισχυρή πίεση να τα καταναλώσουν ώστε να διαιωνιστεί το είδος, κι από την άλλη τα θηλυκά που παρήγαν πολύ λιγότερα τέτοια κύτταρα και αισθάνονταν την υποχρέωση, για την περίπτωση που θα έμεναν έγκυοι, να κάνουν μια επιλογή ανάμεσα στους διατιθέμενους συντρόφους. Ιδού η αφετηρία της μεγάλης παρεξήγησης, που χωρίζει, αλλά και συχνά ενώνει, τους άνδρες και τις γυναίκες στο θέμα της σεξουαλικότητας. Για τους πρώτους, έρωτας σημαίνει σεξ. Για τις δεύτερες, σεξ σημαίνει έρωτας. «Οι γυναίκες αποδέχονται το σεξ ως σύμβολο του έρωτα και οι άνδρες αποδέχονται τον έρωτα ως έναν τρόπο για να φτάσουν στο σεξ», λέει στη Λιμπερασιόν ο Μισέλ Σνεντέρ, που έγραψε μια από τις ωραιότερες ερωτικές ιστορίες χωρίς έρωτα, με θέμα τον 30μηνο δεσμό της Μέριλιν Μονρόε με τον τελευταίο ψυχαναλυτή της, τον Ραλφ Γκρίνσον («Μέριλιν, τελευταίες συνεδρίες», εκδ. Καστανιώτης).
Το βέβαιο είναι ότι το σεξ είναι κάτι πραγματικό, ενώ ο έρωτας ανήκει στη σφαίρα της φαντασίας. Το πρώτο υπόκειται σε περιορισμούς, υπακούει σε κάποιους κώδικες, άρα έχει πολιτικό χαρακτήρα. Ο δεύτερος είναι κάτι απόλυτο. «Σεξουαλική σχέση δεν υπάρχει», είχε πει ο Λακάν, αλλά θα μπορούσε να υποστηρίξει κανείς ακριβώς το αντίθετο, πως δεν υπάρχουν παρά σεξουαλικές σχέσεις. Ακόμη και το αίσθημα της κατοχής από το σεξ απορρέει, παρατηρεί στη γαλλική εφημερίδα η συγγραφέας και δημοσιογράφος Σαντρίν Τρενέ («Η γεύση του έρωτα», εκδ. Μercure de France, 2008). Με λίγα λόγια, το σεξ είναι σαν το κρασί: το πίνεις και το απολαμβάνεις (μπορεί βέβαια και να σε χαλάσει). Δεν χρειάζονται πολλά λόγια. Ο έρωτας, αντίθετα, απαιτεί προσπάθεια, μπορεί να σε κάνει ευτυχισμένο ή να σε οδηγήσει σε κατάθλιψη, είναι θέμα τύχης, είναι θέμα επιλογής.
13 Comments:
"Το σέξ είναι σαν το κρασί ... πραγματικό"
την ώρα πού το το πίνει κανείς, βέβαια.
"Ο έρωτας ανήκει στη σφαίρα της φαντασίας"
Πώς; όση φαντασία διαθέτει κανείς φυσικά, για να κατανοήσει τη διαδικασία αμπελώνα-τρύγου-απόσταξης, διανομής κλπ.
"άν δε ξέρει κανείς να φτιάνει κρασί, πώς να το απολαμβάνει;
Ο Λακάν φαίνεται νάχει δίκαιο.
Το ανέκδοτο με το πέος και το ποτήρι το κόκκινο κρασί το ξέρει κανείς;
Ελα Αθήναιε, παρακάλια θέλεις; Αφού ξέρεις ότι είμαστε μεταξύ μας Αυγουστιάτικα.
Μα ..περι τινος προκειται;
Δεν καταλαβαινω...
Παιδιά, ούτε εγώ ούτε η ακατανόμαστη μπορούμε να γράψουμε το ανέκδοτο αυτό. Καλύτερα ακούγεται παρά γράφεται.
Πάντως, δεν βγάζει τόσο γέλιο όσο ο Λακάν.
Αθήναιε με έλειψες...
Το σεξ εκτος απο το κρασι συχνά συνδέεται με την υγεία, την μακροζωία η και την αθανασία. Στην Ανατολική δυναστεία των Χαν (25-220 μ.χ) οι ταοιστες προτείνανε μια θεωρητική βάση για την αθανασία μέσω του σεξ, κι ένα από τα ταοιστικά εγχειρίδια διαβεβαίωνε ότι ο Κίτρινος Αυτοκράτορας έγινε αθάνατος, αφού πρώτα είχε σεξουαλικές σχέσεις με χίλιες διακόσιες γυναίκες, παρόλο που φαίνεται πιθανόν ότι μόνο ο αριθμός χίλια διακόσια είναι ακριβής. Ο σοφός Πεγκ Σου, κάνοντας κάθε βράδυ ερωτά με δέκα έως είκοσι κορίτσια , μπόρεσε να ζήσει μέχρι τα βαθιά γεράματα. Δυστυχώς δεν αναφέρεται πόσο έζησαν τα κορίτσια .
το άλλο με το Τοτό το ξέρεις;
to ανέκδοτο με τ' άσπρο κρασί ...
Οσο για το Ταοϊσμό, μάλλον είναι ο έρωτας της εγκράτειας -τον οποίο μάλιστα συνδέουν άμεσα και με τη μακροζωϊα- παρά της δυτικοποιημένης εκτόνωσης.
Αλλωστε ο αριθμός προδίδει και τη πλατωνικότητα της υπόθεσης των 1200γυναικών, ή μήπως όχι;
.... τρεφώνιρε η σεξουαλικότητα ειχε σε παλιοτερες εποχές πολύ πολύ διαφορετική σημασια απο οτι σημερα
Σε όλες τις σεξουαλικές θρησκευτικές τελετουργίες –λεει ο Octavio Paz- η αναπαραγωγή παίζει μόνο αρνητικό ρόλο. Οι γνωστικοί έπρεπε να καταπιούν το σπέρμα και το εμμηνορροϊκό αίμα ώστε να το επανεντάξουν στο «Όλον», δεδομένο ότι πίστευαν ότι ο κόσμος είναι δημιούργημα ενός διεστραμμένου δημιουργού.
Στους ταντρικους και τους ταοιστες , γι αντίθετους ωστόσο λόγους, επιβαλλόταν η συγκράτηση του σπέρματος. Στον ινδουιστικό ταντρισμό το σπέρμα χυνόταν ως προσφορά.Το coituς interruptus αποτελούσε σχεδόν πάντοτε αναπόσπαστο μέρος αυτών των τελετουργιών. Συνεπώς, στο «θρησκευτικό ερωτισμό αντιστρέφεται ριζικά η σεξουαλική διαδικασία . Απαλλοτρίωση της απεριόριστης εξουσίας του σεξ προς όφελος σκοπών διαφορετικών ή αντίθετων με την αναπαραγωγή
Ο J. L Borges μας θυμίζει ότι «ο ταντρικος βουδισμός του Αριστερού χεριού προτρέπει στις πιο ευχάριστες όσο και στις πιο αποκρουστικές πράξεις:παραδείγματος χάρη, την κατανάλωση ελεφαντισιου, αλογισιου, η σκυλίσιου κρέατος καρυκευμένου με ούρα »
επισης :Σύμφωνα με τον Octavio Paz, (Η Διπλή Φλογα )πρέπει να γίνει διάκριση μεταξύ του ερωτικού συναισθήματος και της ιδέας του έρωτα. Το πρώτο ανήκει σε όλες τις εποχές και όλους τους τόπους. Στην πιο απλή και άμεση μορφή του δεν είναι τίποτε άλλο παρά το πάθος που μας ελκύει σε ένα πρόσωπο ανάμεσα σε πολλά. Η ύπαρξη μιας εκτενούς λογοτεχνίας με κεντρικό θέμα τον έρωτα αποτελεί πειστική απόδειξη για την οικουμενικότητα του ερωτικού συναισθήματος. Αλλά κάποτε η σκέψη γύρω από τον έρωτα μετατρέπεται σε ιδεολογία μιας κοινωνίας ως ιδανικό μιας ανώτερης ζωής. Τότε βρισκόμαστε μπροστά σε έναν τρόπο ζωής, μια τέχνη του ζην και του θνήσκειν. Αυτή η τέχνη είναι το προνόμιο αυτών που θα μπορούσε κανείς να αποκαλέσει αριστοκρατία της καρδιάς
Στην Σπηλια του Νοσφρατου στην ετικέτα ερωτισμός εχω καποια ποστ για ολα αυτά ...
Αθήναιε ...!!
Δροσερο θεμα Αυγουστου με ανοιχτο γυναικειο στομα στη φωτο. Κατι σε ανδρικο, παρακαλω?
Αναλογα με τους γευστικους καλυκες παντα, το σεξ ειναι σαν τον μουσακα (για οσους δεν πινουν κρασι). Χρειαζεται προσπαθεια. Πρεπει να πετυχεις τα σωστα υλικα, στην σωστη αναλογια, στη σωστη θερμοκρασια, για να τον απολαυσεις.
Ενω ο ερωτας δεν χρειαζεται προσπαθεια. Η τον αισθανεσαι η δεν τον αισθανεσαι. Τοσο απλα.
Καλώς την!
(στην κυρία Ρωρερκάρ)
Πόσο θα ήμουνα κενός και φαύλος
αν μόνο του κορμιού σας εμετρούσα
τα όμορφα και τ' άγια και τα πλούσ'α,
όπως μαζί σας κάνει κάθε άλλος...
Και καιροσκόπος θα 'μουνα μεγάλος
κι ανυπερθέτως θα σας αδικούσα
αν στη φωνή σας μέσα δε γροικούσα
της Αρμονίας ν' αντηχεί το Κάλλος.
Κι αν δεν μπορείτε να με ακολουθείστε
σ' αυτόν, κυρία, τον συλλογισμό μου
ο φταίχτης-όχι-σεις γι αυτό δεν είστε'
είναι που μέσα στο φτωχό μυαλό μου
μέσα σας ό,τι εχώρεσε να κλείστε,
κυρία, ξεπερνάει τον εαυτό μου.
Γιώργης Χολιαστός
kk俱樂部,美女,aio交友愛情館,成人遊戲,情色,自拍,免費遊戲,成人聊天室,愛情公寓,080苗栗人聊天室,成人,貼圖,後宮電影,小遊戲,我的遊戲口袋,h漫,貼圖,A片,微風,080視訊聊天室,視訊美女,ut聊天室,寄情築園小遊戲,維克斯論壇,成人論壇,色情漫畫,情色,情色文學,小遊戲區,做愛,plus,色遊戲,85cc免費影城,SEX,嘟嘟情人色網,小遊戲,玩美女人,小遊戲區,成人,美女遊戲,哈啦聊天室,性感影片,美女寫真,成人圖片,hi5,正妹牆,遊戲口袋,美女遊戲,哈啦聊天室,hi5,情趣用品,免費遊戲,遊戲,成人影城,美女,18成人,情色a片,hi5 tv
Δημοσίευση σχολίου
<< Home