Ο θάνατος του e-mail
Σύμφωνα με μια δημοσκόπηση που έγινε στις Ηνωμένες Πολιτείες, η χρήση του email από τους ανθρώπους όλων των ηλικιών αυξήθηκε πέρυσι κατά 6%. Μεταξύ των εφήβων, αντίθετα, παρατηρήθηκε μια μείωση κατά 8%.
Για τους ανθρώπους άνω των 25 ετών, το e-mail είναι εδώ και αρκετά χρόνια τρόπος ζωής. Δεν είναι μόνο τα προφανή πλεονεκτήματα της άμεσης επικοινωνίας: ένα καλά οργανωμένο αρχείο εισερχομένων και εξερχομένων μηνυμάτων αποτελεί κι ένα είδος ημερολογίου, γεμάτου με πληροφορίες, συναισθήματα, εμμονές, εξομολογήσεις, λάθη. Πολλοί νεαροί οικογενειάρχες κρατούν τα πρώτα ηλεκτρονικά τους φλερτ για να θυμούνται τα ρομαντικά τους χρόνια ή τα πρώτα e-mail που τους έστειλαν οι γονείς τους για να τα δείξουν μια μέρα στα παιδιά τους. Ανάμεσα σ΄ αυτή την πρώτη γενιά χρηστών του Ιnternet, όμως, και στη δεύτερη γενιά των σημερινών εφήβων αρχίζει να διακρίνεται ένα πραγματικό χάσμα. Στην Αμερική, τα πανεπιστήμια διαπιστώνουν ότι οι φοιτητές δεν διαβάζουν πλέον τις ανακοινώσεις που τους στέλνουν με e-mail. Κι επειδή δεν μπορούν να τους υποχρεώσουν να το κάνουν, αναγκάζονται να πάνε με τα νερά τους: για να διατηρήσουν την επαφή μαζί τους, δημιουργούν σελίδες στο Facebook και το ΜySpace.
Όπως γράφει ο Τσαντ Λόρενς, συνεργάτης του ηλεκτρονικού περιοδικού Slate, ένας δεκαεξάρης δεν πρόκειται ποτέ να στείλει e-mail σε 200 φίλους του για να τους πει ότι το βράδυ θα κάνει πάρτι. Είναι πολύ πιο εύκολο και cool να στείλει το μήνυμα μέσα από το Facebook. Αν θέλει να πει κάτι συγκεκριμένο σε ένα φίλο του, που να το μάθει αμέσως όλος ο κόσμος, στέλνει ένα μήνυμα στη δική του σελίδα στο ΜySpace. Αν πάλι θέλει να επικοινωνήσει αμέσως μαζί του σε ιδιωτική βάση, θα προτιμήσει το ΙΜ (instant-messaging) από το email. Έτσι κι αλλιώς, η σημερινή νεολαία είναι συνεχώς online (εντάξει, με εξαίρεση τις ώρες του σχολείου). Όπως λένε, αν δεν είσαι διαρκώς «καλωδιωμένος», αισθάνεσαι απομονωμένος. Και βέβαια υπάρχει πάντα το κινητό. Ένας έφηβος που σέβεται τον εαυτό του στέλνει και δέχεται τουλάχιστον 50 sms την ημέρα.
Είναι αλήθεια ότι τα στιγμιαία μηνύματα στερούνται της ποιότητας των e-mails, είναι σαν τα κίτρινα αυτοκόλλητα που σου χρησιμεύουν για να θυμάσαι τις υποχρεώσεις σου, μόλις τελειώσεις τη δουλειά σου τα πετάς. Υπάρχει κι ένα πρόβλημα ηθικού χαρακτήρα: οι άνθρωποι κάπως μεγαλύτερης ηλικίας μόλις πρόσφατα έμαθαν το e-mail, δεν είναι άδικο να τους λες τώρα ότι κι αυτός ο τρόπος είναι πια ξεπερασμένος; Μα δεν ωφελεί να κλείνουμε τα μάτια στην πραγματικότητα, αυτή είναι η ροή των πραγμάτων, οι εταιρείες το γνωρίζουν, με τα περισσότερα καινούργια κινητά τηλέφωνα είναι πλέον δυνατό να στέλνεις και να δέχεσαι όλων των ειδών τα μηνύματα, sms, ΙΜ, e-mail και Facebook. Η διαχείριση και η αρχειοθέτησή τους είναι ακόμα λίγο δύσκολη, αλλά κι αυτό είναι ζήτημα χρόνου να λυθεί.
3 Comments:
Αν θέλετε, χρησιμοποιείστε την ονομασία "ηλεμήνυμα" για το e-mail, όπως την προτείνει ο Ν. Σαραντάκος.
Θα έχει ενδιαφέρον να παρατηρήσουμε αν η ονομασία αυτή θα μπορέσει να διαχυθεί στο ελληνόφωνο διαδίκτυο ώστε να γενικευθεί μετά από λίγο χρόνο.
Ο θάνατος του email οφείλεται στο spam, νομίζω.
Εγώ τουλάχιστον δεν τσεκάρω ένα ένα 450 σπαμ ημερησίως μήπως και έχει παραπέσει καμιά ανακοίνωση.
Οφείλεται και στο ότι δεν μπορώ να τσεκάρω τα email μου στο γραφείο, αν υποθέσουμε οτι έχω σύνδεση, γιατί θεωρείται σπατάλη χρόνου. Ενώ το οτι χαζολογάω όλη τη μέρα με το κινητό δεν το προσέχει κανείς.
Γιατί να χρησιμοποιήσουμε το ηλεμήνυμα? what's wrong with email? που το καταλαβαίνει και όλος ο κόσμος?
Δημοσίευση σχολίου
<< Home