Μαρσέλ και Ρενέ
Στις 9 Ιανουαρίου του 2003, στην κουζίνα του σπιτιού τους, ο Μαρσέλ έσφιξε με ένα κασκόλ τον λαιμό της Ρενέ μέχρι να της γυρίσουν τα μάτια ανάποδα. Ύστερα τηλεφώνησε στην αστυνομία και δήλωσε ότι στραγγάλισε τη γυναίκα του.
«Θα μιλήσουμε καταρχήν για τη ζωή σας, κύριε». «Από ποια στιγμή και μετά, κυρία Πρόεδρε;». «Από την αρχή». Κι έτσι, ο Μαρσέλ ξεκίνησε από τις 10 Ιανουαρίου του 1921, την ημέρα που γεννήθηκε. Διηγήθηκε στο δικαστήριο πώς γνώρισε στα 14 χρόνια του τη Ρενέ, πέντε χρόνια νεώτερή του, κόρη του αφεντικού του στο κρεοπωλείο όπου δούλευε. Γι΄ άλλα πήγαινε εκείνος δηλαδή, στο σχολείο είχε καλούς βαθμούς και ήθελε να γίνει δάσκαλος, αλλά οι γονείς του δεν είχαν λεφτά για τέτοια. Την ξαναβρήκε είκοσι χρόνια μετά, ύστερα από μια αποτυχημένη σχέση, είχε πια δικό του κρεοπωλείο, αποφάσισαν να μη χωριστούν ξανά. Ηταν δουλευταρού, αλλά πότε-πότε την έπιαναν κρίσεις κατάθλιψης. Μετά την πρώτη της απόπειρα αυτοκτονίας, ο Μαρσέλ πούλησε το κρεοπωλείο για να την αφήσει να ξεκουραστεί. Δύο χρόνια αργότερα, έκαναν ένα παιδί, η Ρενέ άρχισε να πηγαίνει καλύτερα, βοηθούσε και η θεραπεία με λίθιο που της έκανε ένας γιατρός, «μια αυθεντία, κυρία Πρόεδρε».
Τα χρόνια πέρασαν, ο γιος έφυγε από το σπίτι, και οι κρίσεις επέστρεψαν. Ο Μαρσέλ είχε συνεχώς κοντά του τη Ρενέ, φρόντιζε να παίρνει όλα τα φάρμακά της, κι όταν δεν αισθανόταν καλά την πήγαινε στη γειτονική κλινική. Ένα πρωί του 2002, η Ρενέ ετοίμασε μια σαλάτα για έναν λόχο. «Ήμασταν οι δυο μας στο σπίτι. Δεν είπα τίποτα». Λίγες μέρες μετά δεν μπορούσε να βρει τα κλειδιά της, που τα άφηνε πάντα στο ίδιο μέρος, και κατηγόρησε εκείνον ότι άφηνε τις πόρτες ανοιχτές. Πάλι δεν είπε τίποτα. Όταν τα πράγματα χειροτέρεψαν, την πήγε στο νοσοκομείο όπου του είπαν ότι η γυναίκα του πάσχει από Αλτσχάιμερ, κι αυτή τη φορά τα χάπια δεν μπορούν να κάνουν τίποτα. Άρχισε να κάνει εκείνος όλες τις δουλειές του σπιτιού. Η υγεία και των δυο τους επιδεινώθηκε, μια μέρα πήγαν μαζί στο νοσοκομείο και έμειναν αρκετές μέρες, εκείνος συνήλθε, εκείνη όχι, αλλά δεν μπορούσαν να την κρατήσουν άλλο, δεν υπήρχε θέση, «μου είπαν πως είμαι δυνατός και θα τα καταφέρω, ακριβώς αυτό μου είπαν, κυρία Πρόεδρε».
Στις 9 Ιανουαρίου του 2003, ο Μαρσέλ της ετοίμασε πρωινό, η Ρενέ το έφαγε, κι όταν άρχισε να ετοιμάζει το δικό του, γύρισε και του είπε: «Δεν μου δίνεις ποτέ τίποτα να φάω». Ο Μαρσέλ θόλωσε, άρπαξε το κασκόλ και της έσφιξε τον λαιμό. «Είμαι εγκληματίας, κυρία Πρόεδρε. Ύστερα σκέφτηκα ότι μπορεί και να τη λύτρωσα. Δεν ξέρω πάλι. Ο καθένας μπορεί να σκεφτεί ό,τι θέλει. Η δική μου ποινή είναι να ζω». Την περασμένη Τετάρτη, γράφει η Μοντ, το δικαστήριο καταδίκασε τον 86χρονο Μαρσέλ σε έναν χρόνο φυλακή με αναστολή.
9 Comments:
Η ευθανασια ειναι ζητημα συνειδησης. Του προκαλουντος και του υφισταντος. Σε οργανωμενες κοινοτητες, το θεμα ειναι νομοθετικο. Οι ριψεις στον Καιαδα, οι 'αναπηροι' που σταλθηκαν στα κρεματορια.
Ο εγκεφαλικος θανατος ειναι πραγματικος λογος για δωρεα οργανων? Ποιος αποφασιζει, ποιος κρινει.
Πρεπει να επιτρεπεται στον κτηνιατρο να κανει ευθανασια σε ενα αρρωστο σκυλο η ενα κτυπημενο αλογο? Αυτο ειναι ηθικο?
Ο Μαρσελ εκρινε και επραξε. Το δικαστηριο θα εδινε αλλη ποινη αν η ηλικια του και η ηλικια της Ρενε ηταν 60 χρονια μικροτερη.
Υπαρχουν διαθηκες ατομων που οριζουν την ευθανασια ως υστατη ανακουφιση για τους ιδιους και για τους περι αυτων.
Τελικα ομως , σκοτωνουμε τα αλογα οταν γερασουν, η οχι?
"Ο εγκεφαλικος θανατος ειναι πραγματικος λογος για δωρεα οργανων? Ποιος αποφασιζει, ποιος κρινει."
Ο εγκεφαλικός θάνατος δεν είναι λόγος, είναι προυπόθεση δωρεάς.
Σήμερα παρεπιμπτόντως παρακολούθησα το πρώτο μου τεστ εγκεφαλικού θανάτου.Πρόκειται για μια πολύ αξιόπιστη -και μάλλον σύμφωνα με ορισμένους πέραν του δέοντος αυστηρή- διαδικασία που εκτελείται το λιγότερο δυό φορές απο 3 γιατρούς διαφορετικών ειδικοτήτων αν εννοείτε αυτό διερωτόμενος για το ποιός κρίνει.
Εάν πάλι μιλάτε για την δωρεά οργάνων σας αναφέρω οτι στην Ελλάδα είναι ενεργητική συναινετική διαδικασία σε αντίθεση με την πλειοφηφία των χωρών της Ε.Ε. οπου κανείς θεωρείται δότης μέχρις δηλώσεως του εναντίου.
Αν είχατε την αίσθηση της βεβαιότητας απο την εμπειρία του τεστ εγκεφαλικού θανάτου και την εμπειρία του αργού μαρασμού αυτών που περιμένουν ανέλπιδα στις λίστες μεταμοσχέύσεων πιστευώ οτι θα συμφωνούσατε πλέον ότι η δωρεά οργάνων απο πεθαμένο δέν αποτελεί άλυτο ζήτημα της βιοηθικής.
Ξεκαθαρίζω οτι δεν μιλάμε για νεκρό φλοιό -φυτά- αλλά για νεκρό δικτυωτό σχηματισμό -εγκεφαλικό θάνατο- και ανυπαρξεία στελεχικών αρχέγονων αντανακλαστικών.
@hannibal ante portas:
'διαδικασία που εκτελείται το λιγότερο δυό φορές απο 3 γιατρούς διαφορετικών ειδικοτήτων '
Να σας διευκρινισω οτι ειμαι δοτρια. Ομως λετε και σεις οτι η διαδικασια επαναλαμβανεται για να καθοριστει ο θανατος. Σας παραπεμπω σχετικα στο πονημα του καθηγητου εντατικης θεραπειας Πανεπ.Αθηνας κ. Νανα:
"ούτε ο «θάνατος του εγκεφαλικού στελέχους» ούτε ο χαρακτηριζόμενος ως «εγκεφαλικός θάνατος» είναι επαρκείς προκειμένου να χαρακτηρισθεί ένας άνθρωπος ως «βιολογικός νεκρός». Xρησιμοποιούνται όμως με «χρηστική σκοπιμότητα» προς εξυπηρέτηση των μεταμοσχεύσεων. Oπότε το θέμα ανάγεται στα της ιατρικής Δεοντολογίας και της εν γένει Bιοηθικής."
Επαναλαμβανομαι, ο Μαρσελ εκρινε και επραξε. Απο την Ρενε δεν πηραν οργανα. Σαφως δεν προλαβαν.
Φαντάζομαι πως γνωρίζετε πως ο κ. Νανάς είναι προσωπικός φίλος του Αρχιεπισκόπου και είναι φυσικό να υποστηρίζει αυτές τις απόψεις. Επίσης, αναρρωτιέμαι γιαυτη την κοπέλα που έχει σύμβουλο επικοινωνίας η Ανθρωπολογική Εταιρεία, τί διάολο κάνει; Πόσα άρθρα πρέπει να καταφέρει να δημοσιευθούν ώστε να μάθει όλος ο κόσμος πως ο Καιάδας ήταν τόπος εκτελέσεως των εχθρών της Σπάρτης και όχι τόπος διεξαγωγής ευθανασίας...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
@αθηναιος: Σωστη, ως συνηθως.
Στον Καιαδα, εριχναν τους Ειλωτες.
Στους Αποθετες, εριχναν τα 'ασθενικα' μωρα.
Και τα δυο, βαραθρα της περιοχης.
Καπου θα βρω το σχολικο μου βιβλιο που ΔΕΝ γραφει για τους Αποθετες.
(Οχι.Τοτε δεν ηταν υπουργος η κ.Γιαννακου!)
Οσο για τον προσωπικο φιλο του σεβασμιοτατου, υποστηριζει την αποψη του, επιστημονικα. Μαλιστα, πριν αρρωστησει ο φιλος. Οπως και πολλοι αλλοι επιστημονες της εντατικης θεραπειας/αλλων ειδικοτητων,αλλων χωρων, που ισως να μην γνωριζουν ουτε ως ονομα η, ιδιοτητα ,τον Αρχιεπισκοπο.
Ο Καιάδας ήταν τόπος εκτέλεσης των προδοτών της Σπάρτης. Έχω ασχοληθεί διεξοδικά και επί χρόνια με το ζήτημα και το γνωρίζω καλά ή μάλλον γνωρίζω τα αποτελέσματα της έρευνας και βέβαια έχω κατέβει και σε αυτό το "ψυγείο οστών" που λέγεται βάση του σπηλαιοβαράθρου, είναι γεμάτο οστά αλλά η έρευνα δεν έφερε στο φως ούτε ένα παιδικό!!
Το άλλο ζήτημα, της ευθανασίας, έχει και ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον, έχουμε βρει ολόκληρο νεκροταφείο στη Μεσσήνη, είναι λίγο σοκαριστικό και είναι κάτι που γινόταν μέχρι σχετικά πρόσφατα. Μια θεία του πατέρα μου στη Μάνη, είχε 7 γιούς και παινευόταν ότι δεν είχε κάνει καμίά κόρη. Τις κόρες που γεννούσε, τις έστελνε στη "βαρέλα". Τα πνιγε τα κορίτσια. Οι ανθρωπολόγοι μου έχουν πει ότι το γυναικείο φύλο, έχει υποστεί συστηματική γεννοκτονία στους πολιτισμούς αλλά αποφεύγουν να τα λένε αυτά γιατί φαίνονται γραφικοί, λένε πώς τα έχει πει καλύτερα ο Παπαδιαμαντης, όμως αν το ψάξεις λίγο, σε πιάνει μελαγχολία, όπως κι όταν βλέπεις τους σωρούς από τα μικρούλικα οστά στις αποθήκες του νεκροταφείου της Μεσσήνης...
Το πιο σημαντικό όμως. Μπορείτε να μου πείτε με ε-μέηλ για να μην απασχολούμε τη στήλη εδώ τα του σχολικού βιβλίου; Στην Ανθρωπολογική Εταιρεία κάνουμε παράλλληλα μία έρευνα για να δούμε πώς μπήκε στα σχολικά βιβλία η ιστορία του Καιάδα.
Σχετικά με τον Νανά. Δεν θα ανέφερα τη φιλία του με τον Αρχιεπίσκοπο αλλά αν δείτε εδώ, τη σύνθεση του Εθνικού Συμβουλίου Μεταμοσχεύσεων, συμμετέχει ως εκπρόσωπος της Εκκλησίας...
@Αθηναιος:Στη νεοτερη και συγχρονη ιστοριογραφια επικρατει η αποψη που ταυτιζει τους Αποθετες με τον Καιαδα. Ο Πλουταρχος, οπως και καμια αλλη μαρτυρια, δεν συσχετιζει τους Αποθετες με τον Καιαδα. Αν μεταξυ Καιαδα και Αποθετων - δυο ονοματολογικοι προσδιορισμοι που δηλωνουν βαραθρωδη τοπο - επηλθε εννοιολογικη ταυτιση, οφειλεται στο συνειρμικο συλλογισμο που απορρεει από τη διαμορφωμενη αντιληψη περι σπαρτιατικης σκληροτητας. Η θρυλικη ριψη στον Καιαδα αφορα τους καταδικασμενους σε θανατο η τα πτωματα τους και οχι τα εκ γενετης δυσμορφα παιδια. Η ταυτιση του με τους Αποθετες ανταποκρινεται περισσοτερο στην παρασταση-εικονα της πολης αυτης ετσι οπως κατασκευαστηκε στη συγχρονη εποχη και λιγοτερο στην ιστορικη της πραγματικοτητα.
Αυτα απο τον Δρ Ιστοριας Νικο Μπιργαλια, διοτι το δικο μου βιβλιο Ιστοριας μαλλον εχει ανακυκλωθει, μετα απο τοσες μετακομισεις που εκανε μαζι μου!
Καλη εκβαση στην ερευνα σας στην Ανθρωπολογικη Εταιρεια.
Στον Καιάδα ( που είναι ένα στενό πηγάδι) τους έριχναν πάντα ζωντανούς, σύμφωνα με το νόμο της Σπαρτης, υπήρχε ένα ολόκληρο τελετουργικό εκτέλεσης. Το Δεκέμβριο οργανώνουμε μια ημερίδα στο πανεπιστήμιο, 8α σας στείλω πρόσκληση! :-)
Δημοσίευση σχολίου
<< Home