Παρασκευή, Νοεμβρίου 03, 2006

Προπαντός μην το μάθει κανείς



Ο Κ. είναι άρρωστος, και ανησυχεί για τα παιδιά του. Δεν έκανε τίποτα κακό, την αρρώστια τού την έστειλε ο Θεός, είναι σίγουρος γι'αυτό. Ο Κ. είναι 41 ετών, είναι άρρωστος, και δεν πρέπει να το μάθει κανείς.

Όλα ξεκίνησαν πριν από ένα χρόνο, όταν λιποθύμησε ενώ δούλευε σε ένα εργοτάξιο. Τον μετέφεραν αμέσως σε ένα νοσοκομείο της Χεβρώνας και τον έβαλαν στην απομόνωση. Έμεινε εκεί δώδεκα μέρες, ημιαναίσθητος, κανείς δεν τολμούσε να τον πλησιάσει. «Εγώ δεν ήξερα τι ήταν το AIDS κι εκείνοι δεν ήξεραν πώς να το αντιμετωπίσουν». Από τη Χεβρώνα τον έστειλαν στην Ιερουσαλήμ, κι από 'κεί στο σπίτι του, στη Δυτική Όχθη. Αν και είχε μείνει πια σαράντα κιλά, δίπλα στην οικογένειά του άρχισε να αισθάνεται καλύτερα. Αργότερα η γυναίκα του θα μάθαινε ότι είναι κι εκείνη φορέας, αλλά τα επτά παιδιά τους δείχνουν προς το παρόν να την έχουν γλιτώσει.

Σύμφωνα με τους γιατρούς, ο Κ. προσβλήθηκε από τον ιό HIV το 1993, όταν έκανε δέκα μεταγγίσεις μολυσμένου αίματος στο νοσοκομείο Αλία της Χεβρώνας και σε ένα άλλο νοσοκομείο της ανατολικής Ιερουσαλήμ. «Εκείνη την εποχή, το πλάσμα εισαγόταν από τις χώρες του Κόλπου και οι έλεγχοι ήταν ανύπαρκτοι», λέει στην Κοριέρε ο Σουλεϊμάν Εϊντ, που διευθύνει το κέντρο Αμμάν στη Γάζα. Πολλοί Παλαιστίνιοι μολύνθηκαν με αυτόν τον τρόπο - ή τουλάχιστον έτσι λένε. «Το κοινωνικό στίγμα είναι ισχυρό», συνεχίζει ο Εϊντ, «το AIDS θεωρείται μια τιμωρία του Θεού, όλοι πιστεύουν ότι για να έχεις αρρωστήσει, είτε παίρνεις ναρκωτικά είτε είσαι ομοφυλόφιλος ή κοιμάσαι με πόρνες».

Το ταμπού της αρρώστιας επιβαρύνεται και από διάφορες θεωρίες συνωμοσίας, που είναι τόσο προσφιλείς στην περιοχή. Οι ισραηλινές μυστικές υπηρεσίες φοβούνται ότι τα θύματα του AIDS θα χρησιμοποιηθούν από τους εξτρεμιστές σε επιθέσεις αυτοκτονίας και περιορίζουν ακόμη περισσότερο τις καθημερινές τους κινήσεις: από τον περασμένο Μάρτιο, ο Κ. δεν έχει καταφέρει να πάρει άδεια για να πάει στην Ιερουσαλήμ. Οι Παλαιστίνιοι, από την πλευρά τους, κατηγορούν τους αρρώστους ότι είναι συνεργάτες της ισραηλινής ασφαλείας, επειδή στο παρελθόν η Σιν Μπετ είχε αναζητήσει πληροφοριοδότες μεταξύ των ομοφυλοφίλων και των τοξικομανών. Ο Κ. έχει έτσι κάθε λόγο να κρύβεται. Πόσοι να βρίσκονται άραγε στη θέση του; Εκατό; Διακόσιοι; Μερικές χιλιάδες; «Ο προηγούμενος υπουργός Υγείας, ο Ριάντ Ζανούν, με διαβεβαίωνε ότι κανείς Παλαιστίνιος δεν πάσχει από AIDS, λες και πρόκειται για αγγέλους», λέει ο Ομάρ Χαντί, ένας Ισραηλινός Άραβας που έχει ιδρύσει την Ένωση για την Καταπολέμηση του AIDS.

Στο σπίτι του, ο Κ. έχει τοποθετήσει σάκους στα παράθυρα που κόβουν το κρύο, αλλά δεν μπορούν να κόψουν και τις φήμες. Ο Κ. είναι άρρωστος, και δεν πρέπει να το μάθει κανείς.

19 Comments:

At 3/11/06 5:15 μ.μ., Blogger ιχνηλάτης said...

Σιγά, η πατρίδα αγωνίζεται.

Τρεις διαδοχικές γενιές παλαιστινίων μεγάλωσαν, ανατράφηκαν, διαμορφώθηκαν μέσα στο καμίνι των πολέμων, της ξένης κατοχής, του πόνου και του θανάτου.
Τρεις διαδοχικές γενιές αφιέρωσαν όλες τις δημιουργικές τους δυνάμεις, όλα τα ταλέντα τους, όλο το είναι τους, για την απόκτηση της χαμένης πατρίδας. Για την ελευθερία.
Άριστα έπραξαν. Άριστα πράττουν.
Σε αυτόν τον υπέρ πάντων αγώνα, τρεις γενιές δεν πήραν ( ή δεν τους δόθηκε ποτέ η ευκαιρία να πάρουν ) μια ανάσα, μια ανάπαυλα του πολεμιστή, για να σκεφτούν, ατομικά και συλλογικά, τι εστί ελευθερία. Αληθινή ελευθερία.
Σε παλιότερη συζήτηση στο μπλογκ σου, φίλτατε Μιχάλη, είχα παραθέσει τους εξαιρετικούς διαλόγους μεταξύ του Ζαν Ζενέ και μιας ομάδας παλαιστινίων φοιτητών στο Παρίσι, πριν από τριάντα χρόνια. Ο Ζενέ τους ζητούσε να προβληματιστούν για το είδος της ελευθερίας που επιδιώκουν. Προσπαθούσε να τους εξηγήσει ότι η απελευθέρωση μιας πατρίδας προϋποθέτει την απελευθέρωση του ανθρώπου. Τον απεγκλωβισμό του από τα κοινωνικά στερεότυπα, την απαλλαγή του από τις απαρχαιωμένες παραδόσεις. Την απόκτηση του δικαιώματός του στην ατομική αυτοδιάθεση πρώτα, και μετά στην εθνική. Οι νεαροί παλαιστίνιοι αντέστρεφαν συνεχώς τα επιχειρήματα του Ζενέ. O άνθρωπος δεν μπορεί να είναι ατομικά ελεύθερος όσο η πατρίδα στενάζει, επέμεναν.
Η παλαιστινιακή κοινωνία σήμερα πληρώνει – και όχι με δική της, αποκλειστικά, ευθύνη – την αδυναμία του παλαιστινιακού κινήματος να συνδυάσει τον δίκαιο πολιτικό-εθνικό αγώνα με ένα εξίσου σημαντικό αγώνα για κοινωνική πρόοδο. Και έχασε, κατά τη γνώμη μου, μια ιστορική ευκαιρία να ξεπεράσει την Ισλαμική συντηρητική παράδοση, ειδικά τη δεκαετία του εξήντα και του εβδομήντα όταν στο παλαιστινιακό κίνημα εντάχθηκαν, εθελοντικά, χιλιάδες ευρωπαίοι ( αλλά και άλλοι, από όλο τον κόσμο ) αριστεροί, αγωνιστές και διανοούμενοι, με πρωτοπόρες ιδέες.
Δεν είναι τυχαίο, για παράδειγμα, που στην παλαιστινιακή φιλολογία απουσιάζουν εντελώς οι αναφορές σε οποιοδήποτε άλλο θέμα, πλην του εθνικού ζητήματος. Αν ξέρουμε σήμερα ότι υπάρχουν παλαιστίνιοι ομοφυλόφιλοι, αυτό δεν οφείλεται σε κάποιον παλαιστίνιο κοινωνικό ακτιβιστή αλλά στον Ζενέ, που έγραψε για τους παλαιστίνιους εραστές του στους προσφυγικούς καταυλισμούς και στα στρατόπεδα ανταρτών στη Ιορδανία.
Ακόμα και οι πλέον επώνυμοι παλαιστίνιοι ποιητές, όπως ο Νταρουίς, με παγκόσμιο κοινό, δεν τόλμησαν ποτέ να θίξουν θέματα ταμπού, αρκούμενοι σε ανώδυνες επαναλήψεις ερωτικών ύμνων για την.. πατρίδα.
Με εξαίρεση ένα «αιρετικό» βιβλίο που έχω υπόψη μου, στην παλαιστινιακή φιλολογία – που είναι ευρέως διαδεδομένη αφού πολλοί παλαιστίνιοι συγγραφείς και ποιητές έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες, και στα ελληνικά - πουθενά δεν θα βρει κανείς αναφορές ούτε σε ναρκομανείς, ούτε σε κλέφτες, ούτε σε ανάπηρους, ούτε σε παράνομους, ούτε – φυσικά – σε ομοφυλόφιλους.
Αν λοιπόν οι φορείς και ασθενείς του AIDS υφίστανται διακρίσεις και κοινωνικό αποκλεισμό στις πλέον ανεπτυγμένες δυτικές κοινωνίες σήμερα, μπορεί να φανταστεί κανείς τι αντιμετωπίζουν στην παλαιστινιακή κοινωνία ( αλλά και σε όλες τις αραβο-ισλαμικές χώρες )

 
At 3/11/06 6:53 μ.μ., Blogger doh said...

πολύ καλό το "ίχνος σου" Ιχνηλάτη

 
At 3/11/06 10:15 μ.μ., Blogger gb said...

Φαίνεται λογικό να λένε ,
... "O άνθρωπος δεν μπορεί να είναι ατομικά ελεύθερος όσο η πατρίδα στενάζει, επέμεναν."

Οταν η πατρίδα στενάζει, αρκετοί αδιαφορούν και μερικοί ανησυχούν
Οταν η πατρίδα στενάζει,
αυτοί που αδιαφορούν δεν εχουν ελευθερίες
οι άλλοι που ανησυχούν έχουν ελευθερίες
όταν η πατρίδα αναστενάζει.
Πάλι, οι Παλαιστίνιοι να προσέχουν τους Δαναούς και δώρα φέροντες
μές στη κοιλιά του Δούριου τους ίππου.

Ο Ζενέ.."προσπαθούσε να τους εξηγήσει ότι η απελευθέρωση μιας πατρίδας
προϋποθέτει την απελευθέρωση του ανθρώπου"

Πάλι, ο Ζενέ κάνει λάθος,
που είναι η κολυμβήθρα του Σιλωάμ,
για την απελευθέρωση ανθρώπου;
εκεί όπου η πατρίδα στενάζει.
Μετά, η απελευθέρωση μίας πατρίδας
διαλύει τον φαύλο κύκλο των προυποθέσεων.

 
At 4/11/06 5:56 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

gb eisai poly noumero re file. Ti malakies einai aftes pou grafeis se ksena blog; Mipos perimeneis na pareis kai to nobel poihshs;

 
At 4/11/06 10:07 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

gb said,
δεν το εγραψα εγώ
o anonymous το εγραψε,

 
At 4/11/06 10:40 π.μ., Blogger gb said...

Τισε πείραξε ρε ανώνυμε, Νουμ,5.56;
σου θίξανε τα ιερά και τα όσια του Ζαν Ζενέ; Πιθανόν να μή καταλαβαίνω τί εννοεί όταν η "ελευθερία τού.. προυποθέτει την ελευθερία τού.."
γι αυτό, όπως λέει και ο ιχνηλάτης
"υφίστανται διακρίσεις και κοινωνικόί αποκλεισμό στις πλέον ανεπτυγμένες δυτικές κοινωνίες σήμερα" και επιπλέον δίνουν τα άλλοθι να συνεχίζουν τον β'Π.Π.
Αν η συνείδηση και οι γνώσεις μας δεν αρκούν για να καταλάβουμε το μερίδιο της ευθύνης ενός εκάστου στον πόλεμο της Μ.Ανατολής, φυσικά δε μπορούμε να συμβάλλουμε στην ειρήνη, πραγματικότητα η οποία βοά και φαίνεται.
"υπογραφή Ζ.Ζ."g

 
At 4/11/06 10:45 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

"se ksena blog" ;
anonyme number556 ;

 
At 4/11/06 4:37 μ.μ., Blogger ιχνηλάτης said...

Το σχόλιο μου το έγραψα χθες το απόγευμα. Ξαναμπήκα στο μπλογκ γύρω στις εννιά το βράδυ.
Εκείνη την ώρα υπήρχε το σχόλιο του doh μόνο.
Τώρα που είδα και τα υπόλοιπα σχόλια αισθάνομαι την ανάγκη, για πρώτη φορά στον ένα χρόνο περίπου που είμαι θαμώνας σε αυτό το μπολγκ, να δηλώσω ότι ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΓΡΑΨΑ ΑΝΩΝΥΜΟ ΣΧΟΛΙΟ. ΠΟΤΕ. Ακόμα και στις δυο τρεις περιπτώσεις που υπήρξε πολύ πιο έντονη διαφωνία μου με άλλους σχολιαστές.
Στη μία περίπτωση μάλιστα αναγκάστηκα να βρίσω κάποιον (λάθος μου, ίσως), αλλά το έκανα με την υπογραφή μου.

Το τονίζω επειδή ο φίλος gb θα μπορούσε να υποθέσει ότι εγώ έγραψα το ανώνυμο σχόλιο 5.56
( ο Μιχάλης μπορεί να το διαπιστώσει εύκολα εξετάζοντας τα IP στον μετρητή επισκέψεων, αν έχει τοποθετήσει κάποιο - αν και δεν φαίνεται να το έχει κάνει, και κακώς κατά την άποψη μου )

Και θα ήθελα να πω στον ανώνυμο 5.56 ότι όφειλε να σκεφτεί ότι το σχόλιο του θα μπορούσε να εκληφθεί ως προβοκατόρικο, σε βάρος μου.

Επί της ουσίας τώρα, ή εγώ δεν διατύπωσα καλά τις σκέψεις μου ή ο φίλος gb δεν τις κατάλαβε. Τα ακατανόητα σχόλια του όμως ( το πρώτο ΚΑΙ το δεύτερο ) με καθησυχάζουν κάπως :)

 
At 4/11/06 5:08 μ.μ., Anonymous gb said...

Akatanohta sxolia ego; Ti mas les re Casmapolitan; Ante gia na min arxiso pali

 
At 4/11/06 5:10 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

esy eise noumero

 
At 4/11/06 5:42 μ.μ., Anonymous gb said...

Kατ΄αρχήν, άγαπητέ ιχνηλάτη, εκτιμώ τα σχόλια σου και εκτιμώ την ευκαιρία που δίνουν να γίνει αξιόλογος σχολιασμός. Ούτε η παραμικρή σκέψη δεν πέρασε να συνδέσω με τον ανώνυμο 5.56.

Αλλά το σημαντικό είναι αλλού,
ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΜΟΥ ΣΤΙΣ 5.08 (ΥΠ ΑΡ.9)ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΜΟΥ.
Οπότε να μη παρασυρθείς.
Νομίζω ότι ο Μ.Μητσός έχει χρέος να αποκαλύψει ποιός υπογράφει αυτό το πλαστογραφημένο σχόλιο στις 5.08.

 
At 4/11/06 5:53 μ.μ., Anonymous ιχνηλατης said...

Αφήσε με ήσυχο ρε ήλιθιε

 
At 4/11/06 5:59 μ.μ., Anonymous ιχνηλάτης said...

Είναι σαν να εξηγώ τη θεωρία της σχετικότητας σε πιθήκους

 
At 4/11/06 9:43 μ.μ., Blogger ιχνηλάτης said...

χαχαχαχαχαχάααααα

Μιχάλη, κάποιος παλαβός - προφανώς - έχει βάλει το μπλογκ σου στο μάτι.
Τα δύα ηλίθια σχόλια ( 5.53 και 5.59 ) δεν είναι - φυσικά - δικά μου.
Μια προσεκτική ματιά αποκαλύπτει ότι ο παλαβός στο πρώτο πλαστό σχόλιο ξέχασε να βάλει τόνο στο α.

Παλαβέ, μπορείς να πλαστογραφήσεις την υπογραφή αλλά δεν μπορείς να πλαστογραφήσεις το ύφος. Ούτε - φυσικά - το ήθος.

ΥΓ1
gb, είναι φανερό πλέον ποια σχόλια είναι πλαστά. Καμία παρεξήγηση μεταξύ μας. Δεν παρασύρομαι τόσο εύκολα από τον ηλίθιο πλαστογράφο.

ΥΓ2
Έχει ενδιαφέρον πάντως. Ο παλαβός ανοίγει, είτε το γνωρίζει είτε όχι, το τεράτιο ζήτημα της δεοντολογίας στα μπλογκ. Με ό,τι νομικές και άλλες διαστάσεις συνεπάγεται.

ΥΓ3
Μέχρι να ξεκαθαρίσει η κατάσταση δηλώνω ρητά ότι από τούδε σταματώ να γράφω σχόλια εδώ και στα άλλα μπλογκ, και ΔΕΝ ΦΕΡΩ ΚΑΜΙΑ ΕΥΘΥΝΗ για σχόλια που φέρουν την υπογρφή "ιχνηλάτης".

 
At 4/11/06 10:00 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

έχει πλάκα αλλά και πίκρα, κυρίως πρωτοτυπία
Οταν λές ιχνηλατη στο ΥΓ3,
"Μέχρι να ξεκαθαρίσει η κατάσταση δηλώνω ρητά ότι από τούδε σταματώ να γράφω σχόλια"
λες να είναι το κίνητρο;
ή τα πράγματα δεν είναι όπως φαίνονται;
Νομίζω ότι ήρθε η ώρα του Μ.Μ. του οικοδεσπότη να ξεκαθαρίσει την ομίχλη. gb

 
At 5/11/06 1:08 π.μ., Anonymous ιχνηλάτης said...

Είναι τρελός
είναι τρελός ο παλαβός!!!

Φυσικά και γνωρίζω τι κάνω , με περνάς για ηλίθιο? Απλώς ήθελα να δείξω πόσο εύκολο είναι να πλαστογραφήσεις ονόματα στο δίκτυο. Δεν θα με βρείς ούτε με ΙΡ address γιατι είμαι πίσω απο anonymizer. Και φυσικά κανείς δεν μπορεί να καταργήσει αυτά τα μηχανήματα γιατι προσφέρουν ελεύθερη είσοδο στο ίντερνετ σε όλους όσους βιώνουν την καθήμερινη καταπίεση στο πετσί τους, πχ σε κουμμουνιστικές χώρες όπως η Κίνα και η Κούβα. Επίσης, ήθελα να δείξω πως ανόητες ενέργειες όπως φυλακίσεις ατόμων επειδή έγινε αναμετάδοση δυσφήμησης απο άλλη ιστοσελίδα ειναι απλώς παράλογη. Μόνο στην ελλάδα... το τελευταίο προπύργιο του κουμμουνισμού στην ευρώπη.
Κάντε μου μήνυση αν θέλετε, ζητήστε και την έκδοσή μου…



BruteForce

“Always outnumbered, never outgunned”

 
At 5/11/06 1:20 π.μ., Anonymous ιχνηλάτης said...

Επείδη βαρέθηκα το αστείο, και το πιστέυω οτι έγινα κατανοητός δεν θα συνεχίσω. Γιαυτο... Γαμιέται ο
Λιακόπουλος

BruteForce
"Με ένα φάσγανο δυό βόδια...."

 
At 5/11/06 9:59 π.μ., Blogger Μιχάλης Μητσός said...

Εκανα διάλειμμα μια μέρα από το blog, μπήκα Κυριακή πρωί και βλέπω το χάος. Δυστυχώς, αδυνατώ να παρέμβω καθώς δεν διαθέτω τις απαραίτητες τεχνικές γνώσεις. Θα ήθελα να παρακαλέσω μόνο τους όποιους προβοκάτορες να μείνουν μακρυά από ένα χώρο αντιπαράθεσης απόψεων και πολιτισμένου διαλόγου. Σε κάθε περίπτωση, σ'αυτό το "τραπέζι" έχουμε λίγο-πολύ γνωριστεί και οι προβοκάτορες ξεχωρίζουν σαν τη μύγα μες το γάλα.

 
At 5/11/06 8:36 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

φασγανο, λιακό, casmapolitan
αυτα ειναι τα συνορα σου,

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home