Τρίτη, Αυγούστου 22, 2006

Tελικά, ποιος είναι ο ηλίθιος;



«Είναι ο Μπους ηλίθιος;». Το ερώτημα αυτό, που εδώ και χρόνια είναι στο μυαλό εκατομμυρίων ανθρώπων σε όλο τον κόσμο, αποτέλεσε την περασμένη εβδομάδα το κεντρικό θέμα μιας αμερικανικής τηλεοπτικής εκπομπής.

Ο παρουσιαστής δεν ήταν κάποιος φιλελεύθερος (αριστερός, όπως θα λέγαμε στην Ευρώπη) δημοσιογράφος, αλλά ο πρώην Ρεπουμπλικανός βουλευτής Τζο Σκάρμπορο που εργάζεται σήμερα στο κανάλι MSNBC. «H διανοητική αδυναμία του Τζωρτζ Μπους βλάπτει άραγε την αξιοπιστία της Αμερικής στο εσωτερικό και το εξωτερικό;», ρώτησε τους τηλεθεατές, για να προβάλει αμέσως ένα βίντεο όπου ο Αμερικανός πρόεδρος φαίνεται να μπερδεύει τις λέξεις, να σταματάει απότομα εν μέσω μιας ομιλίας για την τρομοκρατία ή να γελάει με πράγματα που κανείς άλλος δεν θα γελούσε. «Πιστεύω ότι ο πρόεδρος ανήκει σε μια δική του κατηγορία», ήταν η απάντηση του ίδιου του Σκάρμπορο. «Δεν νομίζω ότι διαθέτει το πνευματικό βάθος άλλων προέδρων. Το μεγάλο ερώτημα είναι λοιπόν αν ο Τζωρτζ Μπους έχει την πνευματική περιέργεια - εφόσον είναι σωστή αυτή η λέξη - να συνεχίσει να ηγείται αυτής της χώρας για τα επόμενα δύο χρόνια».

Ο Μπους δεν είναι βέβαια ο πρώτος Αμερικανός πρόεδρος που κατηγορείται για πνευματική ανεπάρκεια. Για τον Αϊζενχάουερ είχαν πει ότι ήταν ένας βλάκας που έπαιζε όλη τη μέρα γκολφ, για τον Φορντ ότι δεν μπορούσε να περπατά και να μασάει τσίχλα συγχρόνως και για τον Ρήγκαν ότι ήταν ένας μισότρελλος γέρος. Στην περίπτωση του σημερινού προέδρου, όμως, οι κατηγορίες πολλαπλασιάζονται σε ανησυχητικό βαθμό και προέρχονται ακόμη κι από πρώην συμμάχους του. «Είναι καιρός να το δηλώσουμε κατηγορηματικά: νικάμε στο Ιράκ», έγραφε τον Απρίλιο του 2005 ο Ριτς Λόουρι, διευθυντής του περιοδικού National Review, για να κάνει σήμερα στροφή 180 μοιρών και να γράψει στο τελευταίο τεύχος ότι «η επιτυχία στο Ιράκ μοιάζει πιο μακρινή από οποιαδήποτε άλλη στιγμή τα τρία τελευταία χρόνια». Ανάλογη εκτίμηση είχε κάνει προ μηνών και ο 80χρονος Ουίλιαμ Μπάκλεϊ Τζούνιορ, ιδρυτής του περιοδικού και ένας από τους «γκουρού» της συντηρητικής επανάστασης του Ρήγκαν. Αίσθηση προκάλεσε την περασμένη εβδομάδα και η φράση «ο Μπους είναι σκουπίδι», που η εφημερίδα Ιντιπέντεντ απέδωσε στον αντιπρόεδρο της βρετανικής κυβέρνησης Τζων Πρέσκοτ.

«Έχουν πει και χειρότερα για τον πρόεδρο», σχολίασε ο εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου. Ίσως εν τέλει να είναι άδικο να διατυπώνονται υποθέσεις για την πνευματική επάρκεια ενός ηγέτη με βάση τις εκφραστικές δυσκολίες και τα σαρδάμ του. Άδικο, αλλά και βολικό: όλοι εκείνοι που υποστήριξαν τα τελευταία χρόνια τον Μπους, πολιτικοί, δημοσιογράφοι ή καλλιτέχνες, αποποιούνται τώρα κάθε ευθύνη επιρρίπτοντας αποκλειστικά στον ίδιο τις ευθύνες για τις επιλογές του. Στην επόμενη εκπομπή του, ίσως ο Σκάρμπορο να πρέπει να θέσει το ερώτημα: «Μήπως είμαι ηλίθιος;»

11 Comments:

At 22/8/06 1:47 μ.μ., Blogger ci said...

Εύστοχη η επιλογή του "βολικό".
Άλλωστε σε όλες τις σχετικές ταινίες, ο ένας χαρακτήρας - καρικατούρα είναι ο αφελής χαζούλης αλλά πάντα αλτρουϊστής πρόεδρος. (Ο άλλος είναι ο παρανοϊκός δικτάτωρ, φυσικά πάντα σε κάποια άλλη χώρα.)

Σε κάθε περίπτωση αυτός που τον αντιμετωπίζει/συνετίζει δεν είναι οι ψηφοφόροι/πολίτες, αλλά κάποιος ήρωας. Κι αυτό βολικό.

 
At 22/8/06 2:11 μ.μ., Blogger Μαύρος Γάτος said...

Απεχθάνομαι τις επιθέσεις σε ιδιαιτερότητες και αναπηρίες ανθρώπων, ακόμα και για τον Μπους δεν μού αρέσει η κριτική που υφίσταται για τα σαρδάμ. Το θέμα αλλάζει τελείως όσον αφορά την εξυπνάδα του. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ο ηγέτης της μόνης υπερδύναμης να είναι πνευματικά ανεπαρκής. Είναι έγκλημα κατά της ανθρωπότητας. Αλλά για μια στιγμή, "δημοκρατικά" δεν εκλέχτηκε ο γραφικός κύριος Μπους;;; ΕΙΠΑΤΕ ΤΙΠΟΤΑ;;;;

 
At 22/8/06 2:47 μ.μ., Blogger Ecumene said...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

 
At 22/8/06 2:48 μ.μ., Blogger Ecumene said...

Maybe it s a racistic discrimination to collect Bushisms....


but Woe is Us......

...He is the Decider.....(?)

:)

 
At 22/8/06 4:15 μ.μ., Blogger Ecumene said...

O Nτοστογιέφσκυ
μαζι με τον Χαντινκτον
δε θα το περιλ@μβανε
στην "ορθόδοξη παραδοση
των ηλιθίων".........

:-)

 
At 23/8/06 2:19 π.μ., Blogger Ecumene said...

Bush the Believer

By Richard Cohen
Tuesday, July 22, 2003; Page A17

Is George Bush the Iraq war's "useful idiot"?

The phrase was coined by Vladimir Lenin to refer to gullible communist sympathizers who swallowed whole the party line. They believed what they were told, and what they were told was mostly lies.

 
At 23/8/06 12:39 μ.μ., Blogger Jason said...

Ο μαύρος γάτος έχει απόλυτο δίκιο.

Ο κύριος Μπους έχει εκλεγεί μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες.
Όσο και αν είναι μισητός σε πολλούς ή γραφικός κατά άλλους, δεν παύει να έχει εκλεγεί από την πλειοψηφία του λαού των Η.Π.Α..
Οι Αμερικάνοι θεωρούν ότι ο άνθρωπος αυτός τους εκφράζει. Για τον έναν ή τον άλλο λόγο. Αυτό σημαίνει ότι ήταν ο καταλληλότερος γι' αυτή τη θέση. Τελεία και παύλα.

Οι κακεντρεχείς (μεταξύ τους και εγώ...) σχολιάζουν ότι απλώς το πνευματικό επίπεδο του Μπους είναι αυτό του μέσου Αμερικάνου.
Ίσως.
Αλλά άμα θεωρούμε ότι οι Αμερικάνοι είναι κατά βάθος χαζοί (ανεξάρτητα από το ρόλο των Μ.Μ.Ε. και την κλίμακα αξιών του american dream), τότε η ερώτηση δε θα έπρεπε να είναι ούτε πώς είναι δυνατόν να εκλέγουν κάποιον χαζό, ούτε "αν είναι δυνατόν ο ηγέτης μιας υπερδύναμης να είναι πνευματικά ανεπαρκής", αλλά πώς διάολο γίνεται ένας λαός πνευματικά ανεπαρκής να είναι υπερδύναμη...

 
At 23/8/06 1:13 μ.μ., Blogger Ecumene said...

..ένας λαός πνευματικά ανεπαρκής να είναι υπερδύναμη...


Υπαρχουν ΙQ στατιστικα
που να το αποδεικνυουν;

 
At 23/8/06 3:47 μ.μ., Blogger Jason said...

Όχι, αγαπητοί, δεν καταλάβατε το πνεύμα μου.

Ειρωνικό ήταν το σχόλιο.

Αν και δε συμμερίζομαι καθόλου την άποψή σου, ιχνηλάτη, περί κυριαρχίας των Αμερικανών σε όλους τους τομείς των τεχνών και των επιστημών...

Αλλά αυτό είναι άσχετο.

Δε θεωρώ τους Αμερικανούς χαζούς. Δεν υπάρχουν χαζοί λαοί και έξυπνοι λαοί. Θεωρώ ότι το πνευματικό τους επίπεδο δεν είναι ψηλό, αλλά αυτό έχει να κάνει κυρίως με τον τρόπο ζωής τους και με τις προτεραιότητές που θέτουν για την καθημερινότητά τους. Και τέλος πάντων το πνευματικό τους επίπεδο δεν είναι αναγκαστικά χαμηλό, απλώς ίσως έχει άλλη βάση σε σχέση με το ευρωπαϊκό.

Ως εκεί για μένα.

Η παράγραφος:

"Αλλά άμα θεωρούμε ότι οι Αμερικάνοι είναι κατά βάθος χαζοί (ανεξάρτητα από το ρόλο των Μ.Μ.Ε. και την κλίμακα αξιών του american dream), τότε η ερώτηση δε θα έπρεπε να είναι ούτε πώς είναι δυνατόν να εκλέγουν κάποιον χαζό, ούτε "αν είναι δυνατόν ο ηγέτης μιας υπερδύναμης να είναι πνευματικά ανεπαρκής", αλλά πώς διάολο γίνεται ένας λαός πνευματικά ανεπαρκής να είναι υπερδύναμη...;"

σημαίνει ότι ως εκεί για μένα, και, από 'κει και πέρα, για την επικρατούσα άποψη ότι οι Αμερικάνοι είναι άνθρωποι χαζοί, έχω να θέσω τον εξής προβληματισμό σε όσους τη συμμερίζονται, κλπ. κλπ..
Πράγμα που σημαίνει ότι προφανώς αν οι Αμερικανοί ήταν χαζοί, δε θα είχαν γίνει ποτέ υπερδύναμη...

Ειρωνικό χαρακτήρα είχε η τελευταία ερώτηση και τίποτα παραπάνω.

Δεν ξέρω αν εγώ τα γράφω περίεργα ή αν τα καταλαβαίνετε περίεργα, αλλά τον τελευταίο καιρό όλο απολογούμαι για πράγματα που θεωρώ αυτονόητα.

Επιπλεόν, εργοτελίνα, θα θυμάσαι ίσως πρόσφατο post στο blog μου που αποδεικνύει, ίσως, πόσο δευτερεύοντα ρόλο παίζει για μένα το IQ στον κόσμο τούτο.

Ε μα πια...
Ρατσιστή με βγάλατε!!!

 
At 23/8/06 5:22 μ.μ., Blogger Ecumene said...

To θυμαμαι

και "σου ειχα πει"

..Υπονοείς οτι οι Γαλοι ειναι

πιο συναισθηματικοι

απο εμας τους Αμερικανους;..

Δεν νομιζω..


Ισως με τον ορο "πνευματικα ανεπαρκής" να εννοουσες την E.Q.,ε;
:)

 
At 23/8/06 7:48 μ.μ., Blogger Jason said...

Όχι, απλώς το IQ, to ΕQ και γενικώς τα διάφορα Q είναι άλλο θέμα...

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home