Τετάρτη, Δεκεμβρίου 28, 2005

Ούτε βάρβαρος ούτε τραπεζίτης



Απόφοιτος της ανώτατης σχολής τηλεπικοινωνιών, ο Μπενζαμέν Αμπτάν είναι σήμερα πρόεδρος της Ένωσης Εβραίων Φοιτητών της Γαλλίας. Όπως γράφει όμως στη Μοντ, κατά βάθος είναι ένας βρωμοεβραίος, ίδιος με τους βρωμοξένους που τα 'σπασαν τις προάλλες στα banlieues.

Άκουσα πολλά για σένα τις τελευταίες εβδομάδες. Είσαι ένας βάρβαρος που του αρέσει να καίει τα αυτοκίνητα των γειτόνων του. Περνάς την ημέρα σου καπνίζοντας, και κυρίως πουλώντας, σκατά. Είσαι ανίκανος να σπουδάσεις. Άλλοι λένε πως μισείς τη Γαλλία και πρέπει να σε αντιμετωπίσουν με τη βία, όπως τους αγρίους. Υπάρχουν βέβαια κι εκείνοι που λένε πως πρέπει να μοιραστούν μαζί σου τα προβλήματά σου. Άκουσα ακόμη πως δεν έχουμε κανένα κοινό σημείο. Δεν έχουμε την ίδια κουλτούρα, τις ίδιες ανησυχίες, ούτε τα ίδια όνειρα. Μου το είπαν τόσο πολλές φορές, που κόντεψα να το πιστέψω.

Αν όμως αρνηθώ προς στιγμήν αυτή την «έτοιμη σκέψη», συνειδητοποιώ ότι στην πραγματικότητα μας ενώνουν πολλά πράγματα. Μας χαρακτηρίζει η ίδια μανία για ζωή. Εσύ κι εγώ παθιαστήκαμε το 1998 με την Εθνική Γαλλίας. Εσύ κι εγώ πάθαμε σοκ βλέποντας το 2002 τον Λεπέν στο δεύτερο γύρο των προεδρικών εκλογών. Εσύ κι εγώ δεν ξέρουμε τι μας ετοιμάζει το μέλλον. Και φοβόμαστε την ανεργία. Οι γονείς σου και οι γονείς μου δεν γεννήθηκαν στη Γαλλία. Βρήκαν όμως μια θέση σε μια καινούργια χώρα. Στο αξιοθρήνητο σενάριο που μας παρουσίασαν τις τελευταίες εβδομάδες τα μέσα ενημέρωσης, δεν μας επετράπη να διαλέξουμε τη δική μας θέση. Το μόνο που είδαμε ήταν ο πολλαπλασιασμός των προκαταλήψεων. Εσύ έπαιζες τον ρόλο του κακού, εγώ του πρώτου μαθητή. Εσύ φοράς μια φόρμα Λακόστ, εγώ ένα τζιν Ντήζελ. Εσύ ζεις στη βάση ενός άθλιου πύργου, εγώ στη βάση του πύργου του Άιφελ. Εσύ πουλάς ναρκωτικά, εγώ διευθύνω τράπεζες. Εσύ είσαι οπαδός της τζιχάντ, εγώ ελέγχω τον κόσμο. Κατά βάθος, εσύ πρέπει να γυρίσεις στη χώρα σου κι εγώ στο Ισραήλ. Ένα είναι βέβαιο: δεν είσαι παρά ένας βρωμοξένος, κι εγώ δεν είμαι παρά ένας βρωμοεβραίος.

Αν είναι προφανές πως δεν μπορείς να δεχθείς μια τέτοια κατανομή των ρόλων, μάθε πως ούτε κι εγώ είμαι διατεθειμένος να το κάνω. Οι τοίχοι αυτής της τάξης με τρομάζουν όσο κι εσένα, και δεν βλέπω γιατί να μην μπορώ να τους ξανασχεδιάσω μαζί σου. Αφού λοιπόν κι εσύ κι εγώ θέλουμε να πολεμήσουμε αυτούς που μας θέλουν αντιμέτωπους, ας ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να δώσουμε το παράδειγμα. Εναπόκειται σ' εμάς να αγωνιστούμε κατά του ρατσισμού και του αντισημιτισμού, κατά των φυλετικών και κοινωνικών διακρίσεων. Σε στιγμές κρίσης, η νεολαία μπορεί να γίνει μια δύναμη πρότασης και φαντασίας, στην υπηρεσία ολόκληρης της κοινωνίας.

9 Comments:

At 28/12/05 2:05 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Υποψιάζομαι πως σας ξέφυγε κάτι στη μετάφραση: Το "fumer et vendre du shit" ή "fumer et vendre de la merde" (υποθέτω πως είναι το κομμάτι που μεταφράστηκε "καπνίζεις και πουλάς σκατά") σημαίνει "καπνίζεις και πουλάς μαύρο (ή χασις ή όπως προτιμάτε να το πειτε)".

 
At 28/12/05 4:25 μ.μ., Blogger Μιχάλης Μητσός said...

Προφανώς έχετε δίκιο, nikoioan. Δεν τη γνώριζα την έκφραση. Τι θα έλεγαν οι καθηγητές μου στη Λεόντειο...

 
At 28/12/05 5:15 μ.μ., Blogger Μιχάλης Μητσός said...

Εχεις άδικο, Κοσμοπολίτη. Το λάθος είναι λάθος και η διόρθωσή του δεν συνιστά κατά κανέναν τρόπο κακία. Η ανωνυμία είναι προνόμιο των bloggers.

 
At 28/12/05 7:31 μ.μ., Blogger Μαύρο πρόβατο said...

Συμπαθητική η παρέμβαση του Αμπτάν. Με την ευκαιρία, να επισημάνω ταυτόχρονα οτι η Ενωση Εβραίων Φοιτητών Γαλλίας έχει μπλέξει με την υπεράσπιση του Φινκιελκρώτ, πρώην "νεο-φιλόσοφου" και νυν πανεπιστημιακού δασκάλου (στην εκόλ πολυτεκνίκ) που προκάλεσε ανατριχίλα με ένα φασιστικό ντελίριο/συνέντευξή του για τις ταραχές των μπανλιέ, που δημοσιεύτηκε στην ισραηλινή "Χααρέτζ". Ηλπιζα οτι με την ευκαιρία αυτή, ο Αμπτάν θα έπαιρνε τις αποστάσεις του από τον νεο-φασίστα και τις δηλώσεις του στο θέμα - αν και αναγνωρίζω οτι κάτι τέτοιο, θα ήταν δύσκολο. Ωστόσο, ο καθένας πρέπει να σκουπίζει πρώτα την αυλή του, που θάλεγε και ο ΓΑΠ :-))

 
At 28/12/05 7:35 μ.μ., Blogger Μιχάλης Μητσός said...

Μαύρο πρόβατο, συνήθως είσαι ψύχραιμος, αλλά αυτή τη φορά παραφέρεσαι. Ε, όχι και νεοφασίστας ο Φίνκιελκροτ επειδή διαφωνείς με τις απόψεις του! Εγιναν συζητήσεις επί συζητήσεων στη Γαλλία, έγραψε ωραία πράγματα ο Ντανιέλ στον Νουβέλ Ομπζερβατέρ κι αυτό που έμεινε είναι μια ετικέτα; Θα σε διαβάσουν και οι πολυάριθμοι θαυμαστές σου (φίρμα σ'έκανα!) και θα εισπράξουν μια τελείως διαστρεβλωμένη εικόνα...

 
At 28/12/05 10:12 μ.μ., Blogger Μαύρο πρόβατο said...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

 
At 28/12/05 10:13 μ.μ., Blogger Μαύρο πρόβατο said...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

 
At 28/12/05 10:34 μ.μ., Blogger Μαύρο πρόβατο said...

Μιχάλη έχεις δίκιο για το χάσιμο της ψυχραιμίας - όχι το δικό μου, του Φινκελκρώτ ;-)
Ετυχε να διαβάσω ΟΛΟ το κείμενο της συνέντευξης στη Χααρέτζ, κι έτσι κατάλαβα τα "μέα κούλπα" του Α.Φ., γιατί από τα αποσπάσματα της Μοντ, δεν καταλάβαινα γιατί να σπεύσει ο ίδιος κι αντί να υπερασπιστεί τις - όποιες - απόψεις του, να βγει και να δηλώνει οτι "διαβάζω αυτή τη συνέντευξη και βλέπω έναν αντιπαθέστατο τύπο, που δεν είμαι εγώ".
Κατόπιν ήρθε η ιστορία με τον Πιερ Μαρσέλ της Λιμπερασιόν, για τον οποίον ο Α.Φ. ισχυρίστηκε οτι τον απείλησε (ο Π.Μ.) να τον σκοτώσει!
Απίστευτα πράγματα. Οπως και νάχει το πράγμα, θα περίμενα η ένωση εβραίων φοιτητών να πάρει κάποιες αποστάσεις και να μην υπερασπίζεται τζάμπα έναν - άντε, όχι φασίστα, αλλά τελειωμένο μαλάκα...
Ξεφεύγουμε από το θέμα (φταίω) αλλά αν υπάρχει όρεξη, μπορώ να "ανεβάσω" τη συνέντευξη του Φινκι στη Χααρέτζ.

ΥΓ: Της Λεοντείου λοιπόν! Γαλλική παιδεία από τα μικράτα σου, δηλαδή
ΥΓ' Κοσμοπολίτη, μπράβο για το μπλογκ! Περιμένουμε "φρέσκο πράμα" με ανυπομονησία...

 
At 29/12/05 10:53 π.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

Κλασικό. Ο Finkielkraut τσαντίζει το σύμπαν επειδή κανείς δεν έχει καταφέρει να κάνει debunk τις απόψεις του.To ίδιο συμβαίνει κ με τον Tanguieff εννοείται.That's life.

Μια επισήμανση μόνο. Οι Εβραίοι βρίσκονται υπο διωγμό στην Ευρώπη από πάντοτε αλλά ειδικώς στη Γαλλία τους αρέσει να τρώνε φάπες,διατί να το κρύψωμεν άλλωστε.

Ο ρατσισμός ίσως εκλείψει εαν κλείσουμε την πηγή του: τις θρησκείες. Ας ανακηρυχθούν πρώτα οι θρησκείες irrelevant με το κοινωνικό γίγνεσθαι κ έπειτα συζητάμε.

Ο κύριος αυτοορίζεται ως εβραίος.Διαπράττει δηλαδή το σφάλμα που διαπράττουν οι ρατσιστές. Ας βάλει την ταμπέλα του ευρωπαίου πολίτη κ ας κάνει άλλη μια προσπάθεια,μπορεί να δει φως στο βάθος του τούνελ.

Αθήναιος

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home