Ούτε μια ερωτική ματιά
H Ναόμι Γουότς δεν έχει ψηφίσει ποτέ. Δεν έχει φάει ποτέ στη ζωή της κρέας. Δεν έχει παντρευτεί ούτε έχει κάνει παιδιά. Και σε καμιά στιγμή δεν είδε με ερωτικό τρόπο τον Κινγκ Κονγκ.
Δύο ουσιαστικές αλλαγές ήθελε να κάνει ο Πήτερ Τζάκσον στην αρχική ιδέα του Κινγκ Κονγκ. H μία ήταν αδύνατη, και το ήξερε από την αρχή: ο γιγαντιαίος γορίλλας έπρεπε να πεθάνει, κι ας είχε σπαράξει στο κλάμα ο μικρός Πήτερ με αυτή τη σκηνή όταν στα εννιά του χρόνια είδε την ταινία του 1933 στην τηλεόραση. Χάπι εντ εδώ δεν χωρούν. Αυτό που έκανε όμως ο σκηνοθέτης είναι να επιτρέψει ένα εναλλακτικό, χαρούμενο τέλος στο βίντεο γκέιμ που κυκλοφόρησε στην αγορά ταυτόχρονα με την προβολή της ταινίας. «Είναι αντίθετο στην τραγική ιδέα του μύθου», λέει ο Μισέλ Ανσέλ, ένας από τους δέκα καλύτερους game designers στον κόσμο, που σχεδίασε το παιχνίδι. «Στο κάτω-κάτω, όμως, ένα παιχνίδι είναι».
H δεύτερη αλλαγή είχε να κάνει με τον χαρακτήρα της σχέσης των δύο πρωταγωνιστών. Στην πρώτη ταινία, που κυκλοφόρησε την εβδομάδα που ο Ρούσβελτ διέταξε το κλείσιμο των τραπεζών λόγω της οικονομικής κρίσης, το ερωτικό στοιχείο είναι έντονο, αναγκαίο, σχεδόν λυτρωτικό. Λένε μάλιστα πως οι λογοκριτές έκοψαν μια σκηνή όπου ο γορίλλας εξετάζει με το δάκτυλο το σώμα της αναίσθητης κοπέλλας (Φέι Ρέι) και στη συνέχεια μυρίζει το δάκτυλό του. Το στοιχείο αυτό κυριαρχεί και στο ριμέικ του 1976, με την Τζέσικα Λανγκ να χαίρεται ηδονικά τα νερά ενός καταρράκτη, καθισμένη πάνω στο μαύρο χέρι του Κονγκ. Ο σκηνοθέτης του Άρχοντα των Δακτυλιδιών, όμως, έκανε μια πιο αθώα, πιο ρομαντική ταινία. H Ωραία και το Κτήνος παρακολουθούν μαζί το ηλιοβασίλεμα, πολεμούν μαζί τους δεινόσαυρους και τα αεροπλάνα, αλλά στη σχέση τους δεν χωρά ούτε μια ερωτική ματιά, ούτε ένα σεξουαλικό υπονοούμενο.
«Το σημερινό κλίμα είναι τελείως διαφορετικό από το 1933» λέει ο Τζάκσον στη Λιμπερασιόν. «Γνωρίζουμε ότι οι γορίλλες είναι φυτοφάγοι, όχι ιδιαίτερα βίαιοι, ότι ζουν σε ένα ειρηνικό οικογενειακό περιβάλλον. Έπρεπε λοιπόν στην απεικόνιση του γορίλλα να λάβουμε υπόψη όλα αυτά τα στοιχεία». Ίσως βέβαια να υπάρχουν κι άλλοι λόγοι γι' αυτό το στρογγύλεμα. Λόγοι εμπορικοί: γιορτές έρχονται, καλό είναι να δουν την ταινία παιδιά όλων των ηλικιών. Λόγοι ιδεολογικοί: γεννημένη το 1968, η πανέμορφη πρωταγωνίστρια είναι συνεσταλμένη, θλιμμένη και ονειροπόλα, λες και η εποχή των υπερβολών και των παθών τελείωσε μαζί με τη γενιά των γονιών της. «Αισθάνομαι μεγαλύτερη συμπόνια για τα ζώα παρά για τους ανθρώπους» εξηγεί η Γουότς στη γαλλική εφημερίδα. Συμπόνια: αυτή η λέξη στοιχειώνει την εποχή μας.
2 Comments:
Πάνο, είσαι δογματικός. Ακου, "δεν ζουρλάθηκα εντελώς να δω την ταινία" (από το blog του Oldboy). Εγώ δηλαδή ζουρλάθηκα; Εντάξει, πήγα με τον γιο μου. Αλλά τη χάρηκα κι εγώ. Κι ας κράτησε πάνω από τρεις ώρες. Στο τέλος, μάλιστα, παρά λίγο να δακρύσω. Μήπως είσαι πολύ κυνικός, αδερφέ μου;
Ομορφη, αλλά πολύ εξαϋλωμένη η Ναόμι. Η πολλή χορτοφαγία βλάπτει...
Δημοσίευση σχολίου
<< Home