H κουλτούρα της Σαμπίνα
H πολυ-πολιτισμική κοινωνία αποτέλεσε για χρόνια όραμα, σύνθημα και στόχο. Μα κινδυνεύει να μετατραπεί σε μία από τις μεγαλύτερες αποτυχίες της ευρωπαϊκής πολιτικής.
Με e-mail που έστειλε πριν από λίγες ημέρες στην Ιντιπέντεντ, μια μουσουλμάνα που ζει στο Λούτον της Νότιας Αγγλίας περιγράφει τις επιπτώσεις που είχε στη ζωή της η δικαίωση της Σαμπίνα, μιας συμμαθήτριας των μικρότερων αδελφών της που προσέφυγε στη Δικαιοσύνη διεκδικώντας το δικαίωμα να φορά το τζιλμπάμπ (ρούχο που καλύπτει όλο το σώμα). Μέχρι τότε, η ίδια και οι αδελφές της μπορούσαν να λένε στον πατέρα τους και στους θείους τους ότι το εξευτελιστικό αυτό ένδυμα απαγορεύεται. Μετά τη δικαστική απόφαση, το επιχείρημα κατέρρευσε. Και αν η ίδια έχει πια μεγαλώσει, οι αδελφές της είναι αναγκασμένες να φορούν το τζιλμπάμπ όλη την ημέρα. Το ίδιο κάνουν και τα περισσότερα κορίτσια στο σχολείο τους. Τι θα συμβεί αν αύριο μια άλλη μουσουλμάνα διεκδικήσει και κερδίσει το δικαίωμα να φοράει μπούρκα;
Στο όνομα της πολυ-πολιτισμικής κοινωνίας, έτσι, αντί να προωθηθεί η συνάντηση και η διασταύρωση των πολιτισμών, ενισχύθηκε η προστασία των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της καθεμιάς. Μετά τις ταραχές του 2001 στο Μπράντφορντ, το Μπέρνλεϋ και το Όλντχαμ, η βρετανική κυβέρνηση ανέθεσε σε έναν ακαδημαϊκό να διερευνήσει τα αίτια του συσσωρευμένου μίσους. Και εκείνος ανακάλυψε κοινότητες διαιρεμένες, που ζούσαν «παράλληλες» ζωές. Όπως διαπίστωσε, η χρηματοδότηση όλων των τοπικών προγραμμάτων στις μεγάλες πόλεις της Αγγλίας γίνεται με εθνοτικά κριτήρια: ένα «μουσουλμανικό» σχολείο εδώ, ένα «λευκό» κοινοτικό κέντρο εκεί. Τόποι όπου θα μπορούν να συναντιούνται μέλη διαφορετικών φυλών και εθνοτήτων, να συζητούν, να αναπτύσσουν σχέσεις ή να τσακώνονται, δεν υπάρχουν. Αν στην πολυκατοικία σου υπάρχει μια οικογένεια λευκών όπου οι γυναίκες δεν βγαίνουν από το σπίτι χωρίς την έγκριση του πατριάρχη, και όταν βγαίνουν είναι αναγκασμένες να καλύπτουν το πρόσωπό τους, το πιθανότερο είναι ότι θα αντιδράσεις, θα προσπαθήσεις να βοηθήσεις ή θα το καταγγείλεις στις αρχές. Αν όμως συμβαίνει το ίδιο σε μια οικογένεια Ασιατών, δεν θα κάνεις τίποτα στο όνομα του σεβασμού της «διαφορετικότητας».
Το ερώτημα που τίθεται σήμερα, γράφει ο Τζόχαν Χάρι στην Ιντιπέντεντ, είναι απλό: θέλουμε να προστατεύσουμε την κουλτούρα της Σαμπίνα και των μουλάδων ή να στρατευθούμε με τις εκατοντάδες μουσουλμάνες που αγωνίζονται για την υπέρβαση των αντιδραστικών παραδόσεων του Ισλάμ και την ελευθερία τους; Υποστηρίζουμε την ανάμειξη των φυλών ή τον διαχωρισμό και την γκετοποίησή τους; Αν και έχει το μεγαλύτερο ποσοστό μεικτών γάμων σε όλο τον κόσμο, η Βρετανία διαπιστώνει ότι η αρχή της πολυ-πολιτισμικότητας διευκολύνει την παραγωγή τρομοκρατών. Για τους συντηρητικούς, η λύση είναι να περιοριστεί η μετανάστευση. Οι φιλελεύθεροι πρέπει να βρουν άλλες λύσεις, σύγχρονες και ρεαλιστικές.
2 Comments:
Οι αντιλήψεις racism
- με την απόρριψη οποιουδήποτε αδύνατου (φτωχού ή άλλου), διαφορετικού (στο χρώμα, στον πολιτισμό, ή άλλου), αντιθέτου η αντιπάλου (πολιτικού η άλλου)
Κακοποιήσεις και εκμετάλλευση μεταναστών, διακρίσεις εις βάρος τους, γκετο συγκέντρωσης χωρίς γιατρούς, φαγητό και στοιχειώδη υποδομή (νερό, wc, κλπ) συχνά απασχολούν τα μέσα.
Κάποτε θάρθει μια όμορφη μέρα όπου σε μια πολύχρωμη, πολύμορφη και πολυπολιτισμική Ελλάδα όπου θα συνυπάρχουμε αρμονικά και θα χαιρόμαστε όλοι μαζί τους διαφορετικούς πολιτισμούς των συναθρώπων μας, χωρίς αποκλεισμούς και διακρίσεις.
Ας είναι η Ελλάδα η χώρα που θα πρωτοπορήσει για να μην ισχύσει και εδώ αυτό που έγραψε «Ενας Ελληνας στην Αμερική»
”ΕΝΟΧΕΣ ΧΩΡΕΣ ΜΕ ΑΘΩΑ ΘΥΜΑΤΑ"
περισσότερα στο blog
Το ένδυμα αυτό ίσως είναι "εξευτελιστικό" για εσάς, αλλά για αυτούς εξευτελιστικός είναι ο τρόπος που ντύνονται οι δυτικές γυναίκες και ο πολιτισμός τους που τις θέλει γυμνές σε διαφημίσεις κλπ. για να γίνουν αρεστές στους άντρες. Υπάρχουν επίσης πολλές γυναίκες που φοράνε παραδοσιακά ρούχα της χώρας τους που θεωρούνται αρκετά για το Ισλάμ, αλλά επειδή κάποια στιγμή αρχίζουν και πιστεύουν σε άλλη ερμηνεία και θέλουν να φορέσουν τζιλμπάμ οι άντρες τους διαφωνούν γιατί δεν τις θεωρούν όμορφες τότε. Καλό είναι να σεβόμαστε παραδόσεις ξένων ενδυμασιών και όχι να τις κοροϊδεύουμε μόνο και μόνο επειδή στην Ελλάδα έχουμε χάσει την δική μας ταυτότητα και δεν υπάρχει τρόπος να μας ξαχωρίσεις από έναν ..Σκανδιναβό. Ακόμη και σε ένα μονσαστήρι στην Ελλάδα να πας θα σου δώσουν να φορέσεις πιο σεμνά ρούχα. Παλαιότερα το ίδιο έκαναν και οι παπάδες στην εκκλησία. Πέταγαν έξω όσες φορούσαν άσεμνα ρούχα. Γιατί δεν ονομάζουμε εξευτελιστικά τα ρούχα που φοράνε οι καλόγριες και οι καλόγεροι; Γιατί τότε θα θιχτούν οι Έλληνες και οι δικές τους θρησκευτικές παραδόσεις. Να θίξεις αυτόν που επιβάλλει μία ενδυμασία το καταλαβαίνω, αν και στην εκκλησία αν δεν συμφωνείς απλά μπορείς να αποχωρήσεις. Γιατί να πιστέψεις στο κάτω κάτω; Αλλά να θίξεις αυτόν που ζητάει να φορέσει ρούχα της επιλογής του επειδή νιώθει πιο άνετα δεν το καταλαβαίνω. Αυτό μόνο σε φασιστική κοινωνία η οποία εξυμνείται σε αυτό το άρθρο γίνεται.
Όσο για την "χρηματοδότηση για να φτιαχτούν μουσουλμανικά σχολεία" εδώ γελάει και το παρδαλό κατσίκι! ΜΟΝΟΙ τους οι άνθρωποι μαζεύουν τα χρήματα με διάφορες φιλανθρωπικές εκκλήσεις και έχω δει πάμπολλές. Ο "ειδικός" αυτός είναι τόσο ειδικός όσο οι ειδικοί που αποφάνθηκαν ότι υπήρχαν αποδείξεις όπλων μαζικής καταστροφής στο Ιράκ. Οι οι ειδικοί που εκδίδουν ταξιδιωτικές οδηγίες ότι η Ελλάδα είναι επικίνδυνη ..λόγω τρομοκρατίας! Ο "ειδικός" μάλλον δεν έχει διαπιστώσει ότι σε περιοχές που μένουν ασιάτες (βλέπε Whitechapel) ο δήμος ΔΕΝ φτιάχνει τους δρόμους, τα πεζοδρόμια, σχολεία (και εννοώ δημόσια) και όσα σχολεία υπάρχουν είναι του χειρίστου είδους. Από 5 νοσοκομεία που υπήρχαν στην περιοχή οι Τόρις έκλεισαν τα 4! Οι Εργατικοί που έχουν γίνει πιο συντηρητικοί από τους ίδιους τουσ συντηρητικούς φυσικά δεν έκαναν τίποτα αργότερα. Τι να κάνουν οι άνθρωποι; Στηρίζονται στους εαυτούς τους και την κοινότητα.
Όσο το γιατί έγιναν οι ταραχές ο "ειδικός" μάλλον διαμένει στην Ελλάδα, δηλαδή έχει μαύρα μεσάνυχτα. Εάν ρωτήσεις ασιάτη θα σου πει ότι τις δεκαετίες 1960-70 το βρετανικό κράτος έφερε σωριδών μετανάστες από την Κοινοπολιτεία για να καλύψουν θέσεις στα εργοστάσια που υπήρχαν τότε. Αργότερα και λόγω της κυρίας Θάτσερ που κατάργησε τον νόμο που υποχρέωνε τις βρετανικές επιχειρήσεις να έχουν τουλάχιστον μία μονάδα στο εσωτερικό, όλα σχεδόν τα εργοστάσια στον βορρά ΕΚΛΕΙΣΑΝ και ένας τεράστιος αριθμός Βρετανών έμεινε στο δρόμο. Ενώ ένα σπίτι στο Λονδίνο κοστίζει 300.000 λίρες, στο βορρά μπορεί να στιχίζει 9.000 λίρες + πάρτε ένα δώρο! Μου τα έλεγαν στην αρχή αλλά αν δεν μου τα είχε εξηγήσει ο άντρας μου δεν θα ήξερα τους λόγους! Γιατί κανείς δεν θέλει να μείνει εκεί μια και δεν υπάρχουν πια δουλειές. Οι γηγενείς άγγλοι έβγαλαν την δυσαρέσκειά τους επάνω σε αθώους πολίτες. Και φανατικοί όπως το BNP (Βρετανικό Εθνικό Κόμμα) φανατίζουν ακόμη περισσότερο τον κόσμο και ειδικά στον βορρά έχουν ερίσματα. Σε ειδική εκπομπή του BBC ή του Channel 4 αν θυμάμαι καλά, δημοσιογράφος τους είχε γίνει "μέλος" του κόμματος και με κρυφή κάμερα έδειξε όλη την κακία και την απανθρωπιά αυτών των κτηνανθρώπων. Πώς έψαχναν να βρουν πληροφορίες για να φτιάξουν βόμβες και εκρηκτικά για να τα ρίξουν σε σπίτια ασιατών επειδή τους "έπαιρναν τις δουλειές", ήταν "κατώτεροι" και άλλα φασιστικά όπως μιλούσαν μεταξύ τους αλλά και στις συγκεντρώσεις τους.
Δημοσίευση σχολίου
<< Home