Πέμπτη, Ιουλίου 02, 2009

Παράσταση για δύο ρόλους




Έζρα και Ταγκρίντ, ένας Εβραίος και μια Παλαιστίνια, ένοχοι για εγκλήματα που απορρέουν από την κατοχή, τον φανατισμό, την οπισθοδρόμηση. Δείτε το σαν μια θεατρική παράσταση για δύο ρόλους.

Με λένε Έζρα Ναουί. Είμαι Εβραίος πολίτης του Ισραήλ. Χθες κρίθηκα ένοχος για επίθεση εναντίον δύο αστυνομικών το 2007, κατά τη διάρκεια διαδήλωσης εναντίον της κατεδάφισης ενός παλαιστινιακού σπιτιού στο Ουμ Ελ Χιρ της Δυτικής Όχθης. Φυσικά, οι αστυνομικοί λένε ψέματα. Το ψέμα αποτελεί πλέον καθημερινή πρακτική στους κόλπους της ισραηλινής αστυνομίας, του στρατού και των εποίκων. Μετά την αποστολή 140.000 γραμμάτων αλληλεγγύης προς τις ισραηλινές αρχές, το υπουργείο Δικαιοσύνης ανακοίνωσε ότι “προκαλώ τους ντόπιους κατοίκους”. Και αναρωτιέμαι: Εγώ δηλητηρίασα και κατέστρεψα τα πηγάδια των Παλαιστινίων; Εγώ κτύπησα μικρούς Παλαιστινίους; Εγώ κακοποίησα ηλικιωμένους; Εγώ γκρέμισα σπίτια και κατέστρεψα τρακτέρ; Εγώ περιόρισα τη μετακίνηση των Παλαιστινίων; Εγώ εμπόδισα τη σύνδεση των σπιτιών τους με τρεχούμενο νερό και ηλεκτρικό; Τα οκτώ τελευταία χρόνια έχω διαπιστώσει με τα ίδια μου τα μάτια εκατοντάδες τέτοιες καταχρήσεις και τις έχω καταγγείλει δημοσίως. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να με χαρακτηρίζουν προβοκάτορα. Το μόνο που έχω να πω είναι ότι είμαι υπερήφανος που είμαι προβοκάτορας. Για τον λόγο αυτό, πάντως, η αστυνομία και οι σύμμαχοί της με έχουν απειλήσει, με έχουν κτυπήσει και με έχουν συλλάβει επανειλημμένως. Και όταν συνέχισα να τους “προβοκάρω”, αποκάλυψαν ότι είμαι ομοφυλόφιλος. Στους Παλαιστινίους με τους οποίους συνεργάζομαι, μάλιστα, διέδωσαν ότι πάσχω από ΑΙDS. Αλλά δεν απελπίζομαι. “Έζρα” στα εβραϊκά σημαίνει βοήθεια και ξέρω πως μπορώ να στηρίζομαι στους φίλους μου για βοήθεια. (από το περιοδικό Νation).

Με λένε Ταγκρίντ αλ-Τίμπι. Γεννήθηκα πριν από 21 χρόνια στην Τουλκαρέμ, πήγα σχολείο στη Ναμπλούς και στα 16 μου ο πατέρας μου με διέταξε να παντρευτώ έναν ηλικιωμένο, ο οποίος με εξώθησε στην πορνεία. Ύστερα από μερικά χρόνια χώρισα και απομακρύνθηκα από την οικογένειά μου. Πριν από μερικούς μήνες συνάντησα έναν Άραβα του Ισραήλ που τον έλεγαν Μαχμούντ. Κοιμηθήκαμε μαζί. Μου πρότεινε να πάμε στο Τελ Αβίβ, όπου με οδήγησε σε έναν Ισραηλινό διοικητή που ήξερε τα πάντα για μένα. Μου προσέφερε 100.000 σεκέλ (18.000 ευρώ) για να δώσω πληροφορίες για Παλαιστινίους της Ναμπλούς. Αν δεν δεχόμουν, θα έστελνε στην οικογένειά μου βίντεο όπου έκανα έρωτα με τον Μαχμούντ. Συνεργάστηκα μαζί τους για πέντε μήνες, αλλά δεν γνώριζα πολλά και οι πληροφορίες που έδωσα δεν οδήγησαν σε καμιά σύλληψη. Τελικά, οι Παλαιστίνιοι με υποπτεύτηκαν, με συνέλαβαν και με παρέδωσαν στις αρχές. Ομολόγησα αμέσως. Ζήτησα συγγνώμη. Είπα ότι είμαι θύμα του πατέρα μου και του συζύγου μου. Την περασμένη εβδομάδα καταδικάστηκα σε 20 χρόνια καταναγκαστικά έργα. Δεν περίμενα τόσο βαριά καταδίκη. Αν ήμουν άνδρας, βέβαια, θα με εκτελούσαν. (από την εφημερίδα Γκάρντιαν).


1 Comments:

At 2/7/09 11:52 μ.μ., Blogger nik-athenian said...

Αναρίθμητες τροχιές ανθρώπων στην περιοχή. Μερικές από αυτές είναι και τεμνόμενες.
Κοινή συνισταμένη όμως δεν βγάζουν. Μη σου πω ότι το σύστημα συμπεριφέρεται ως χαοτικό, μακριά από κατάσταση ισορροπίας (δεν πρόκειται για μεταφορά.)

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home