Τρίτη, Ιουλίου 03, 2007

Σκηνή για Όσκαρ



Στην ταινία με τίτλο Νetwork, που πρωτοπαίχτηκε το 1976, ο Πήτερ Φιντς υποδύεται έναν παρουσιαστή ειδήσεων που εξοργίζεται από τη χαμηλή θεαματικότητα και ξεσπά σε ζωντανή σύνδεση. «Είμαι έξαλλος», λέει στους τηλεθεατές, «και δεν πρόκειται να το ανεχθώ άλλο».

O Αμερικανός ηθοποιός πήρε Όσκαρ (μετά θάνατο) για εκείνη την ερμηνεία, και ίσως να είναι εκείνος που ενέπνευσε την περασμένη εβδομάδα τη Μίκα Μπρεζίνσκι σε ένα ανάλογο ξέσπασμα. «Μισώ αυτή την είδηση, και δεν νομίζω πως πρέπει να ξεκινήσω μ΄ αυτήν», είπε η παρουσιάστρια του ΜSΝΒC στην αρχή της πρωινής της εκπομπής, αναφερόμενη στην αποφυλάκιση της Πάρις Χίλτον. Στη συνέχεια προσπάθησε να κάψει το χαρτί που είχε μπροστά της, αλλά δεν έβρισκε αναπτήρα, κι έτσι το έκανε κομματάκια. Ο παραγωγός της εκπομπής τής έδωσε τότε ένα δεύτερο χαρτί, κι εκείνη σηκώθηκε από την καρέκλα της και το πέταξε στα σκουπίδια. «Άλλαξες τον κόσμο, Μίκα Μπρεζίνσκι», της είπε ο συμπαρουσιαστής της, ο πρώην βουλευτής του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος, Τζο Σκάρμπορο. «Σίγουρα άλλαξα τον δικό μου κόσμο», απάντησε εκείνη. Ήταν θεατρικό, ήταν συγκινητικό, ήταν μια σκηνή για Όσκαρ.

Ήταν στημένο; Κανείς δεν ξέρει. Το βέβαιο είναι ότι το σχετικό κλιπάκι δέχθηκε σε μια μέρα περισσότερες από 250.000 επισκέψεις στο Υoutube. Η 40χρονη δημοσιογράφος, που είναι κόρη του πρώην συμβούλου εθνικής ασφαλείας Ζμπίγκνιου Μπρεζίνσκι, δέχεται αυτές τις μέρες ένα e-mail το λεπτό, απ΄ όλο τον κόσμο. «Κλαίω από τη χαρά μου», έγραψε κάποιος, «ας τελειώνουν επιτέλους αυτές οι σαχλαμάρες», ευχήθηκε κάποιος άλλος. Η ίδια παραδέχεται ότι μπορεί η αντίδρασή της να ήταν υπερβολική, διαπιστώνει όμως ότι πολύς κόσμος είναι μαζί της. Ο βετεράνος τηλεπαρουσιαστής Νταν Ράδερ ήταν ο πρώτος που τη συνεχάρη. Οι Νιου Γιορκ Τάιμς εξέφρασαν τη λύπη τους που ο Λάρυ Κινγκ ακύρωσε μια συνέντευξη με τον Μάικλ Μουρ προκειμένου να δώσει περισσότερο χρόνο στην Πάρις Χίλτον. Το CΒS αποφάσισε να μη ζητήσει συνέντευξη από την κακομαθημένη κληρονόμο. Ακόμη και το κουτσομπολίστικο περιοδικό US Weekly κήρυξε το τελευταίο του τεύχος «απαλλαγμένο κατά 100% από την Πάρις».

Η Μίκα- επισημαίνει η Ουάσινγκτον Ποστ - έθεσε με την πράξη της μερικά πολύ σοβαρά ερωτήματα για τον ρόλο των μέσων ενημέρωσης. Μήπως το έχουν παρακάνει στο κουτσομπολιό; Μήπως κάνουν συστηματικά λάθος στην επιλογή των ειδήσεων; Μήπως με τον τρόπο αυτό εκχυδαΐζουν τα κοινωνικά ήθη; Ο Λάρυ Κινγκ, πάντως, δεν μετανιώνει. Η συνέντευξη με τη Χίλτον, που μεταδόθηκε την Τετάρτη το βράδυ, καθήλωσε στις πολυθρόνες τους 3,2 εκατομμύρια τηλεθεατές, σχεδόν τρεις φορές περισσότερους απ΄ όσους παρακολουθούν τις καθημερινές του εκπομπές. Το πραγματικό ερώτημα, έτσι, δεν είναι αν τα κανάλια «το έχουν παρακάνει». Αλλά αν είναι διατεθειμένα να πάνε κόντρα στο ρεύμα προκειμένου να υπηρετήσουν το καθήκον της ενημέρωσης.

3 Comments:

At 3/7/07 3:36 μ.μ., Blogger Μαύρος Γάτος said...

...μήπως;;;...

α, μπα.

Σ;)

 
At 3/7/07 4:04 μ.μ., Blogger Tin Man said...

Την ταινία (network) την έχω δει και είναι αριστουργηματική. Προφητική για την κατάντια της τηλεόρασης.

Τη σκηνή με την κόρη του Μπρεζίνσκι επίσης την είδα, αλλά μου φάνηκε στημένη. Παρά ταύτα, και στημένη να ήταν, το μήνυμα το έστειλε.

Βλέπω με ιδιαίτερο ενδιαφέρον ότι για δεύτερη συνεχόμενη μέρα ασχολείσαι με τα κακώς κείμενα της δημοσιογραφίας.

Να το θεωρήσω ως τη δική σου έκφραση οργής α λα Φιντς για τους "συναδέλφους" σου, κυρίως εκείνους που ρυπαίνουν την αισθητική μας και προσβάλλουν τη νοημοσύνη μας κάθε μέρα, μέσω της μικρής οθόνης κυρίως;

Η δύναμη της ΕΣΗΕΑ φάνηκε καθαρά όταν με μια μικρή απεργία και κινητοποίηση κατάφερε να πάρει πίσω τα κλεμμένα από το ταμείο της.
Δεν αξίζει τον κόπο να κάνει κάτι και για το κύρος της;

 
At 3/7/07 4:26 μ.μ., Blogger Μιχάλης Μητσός said...

Σιγά μην το κατάφερε με την απεργία.
Για την κατάντια της δημοσιογραφίας προσπάθησα να κάνω κάτι όταν ψηφίστηκα στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ. Δεν τα κατάφερα, παραιτήθηκα, και έκτοτε προσπαθώ να κρατήσω τη δική μου αξιοπρέπεια.

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home