Σάββατο, Ιουνίου 30, 2007

Με σύμβολο την Ηώ



Πέρυσι πέθαναν στη Γερμανία 800.000 άνθρω ποι, κατά 150.000 περισσότεροι απ΄ όσους γεννήθηκαν. Αν πολλαπλασιάσουμε αυτόν τον αριθμό με το τέσσερα, προκύπτει ο αριθμός των ανθρώπων που επηρεάστηκαν από αυτούς τους θανάτους: πάνω από τρία εκατομμύρια. Άλλα δύο εκατομμύρια είναι οι άνθρωποι προχωρημένης ηλικίας που χρειάζονται φροντίδα. Για όλους αυτούς τους ανθρώπους που ασχολούνται με τον έναν ή τον άλλο τρόπο με τον θάνατο, δεν θα έπρεπε να υπάρχει ένα κανάλι που να ασχολείται αποκλειστικά με τα προβλήματά τους; Αν μεταδίδονται τόσες εκπομπές για γάμους, σχέσεις ή μαγειρική, δεν θα έπρεπε να υπάρχουν ανάλογες εκπομπές και για κηδείες;

Κάπως έτσι σκέφτηκε ο Βολφ Τίλμαν Σνάιντερ κι επινόησε το κανάλι ΕosΤV (από τη θεά Ηώ, προσωποποίηση της αυγής), που θα αρχίσει να εκπέμπει σε 24ωρη βάση το ερχόμενο φθινόπωρο, με θεματολογία που θα αφορά αποκλειστικά τα γηρατειά, τον θάνατο και το πένθος. Κάθε οικογένεια θα μπορεί να αγοράζει χρόνο 30 δευτερολέπτων για τη δημιουργία μιας τηλεοπτικής νεκρολογίας, η οποία θα μεταδίδεται δέκα φορές από το κανάλι έναντι 2.400 ευρώ. «Είμαστε όλοι ίδιοι, έχουμε όλοι τον ίδιο κύκλο ζωής, όλοι ζούμε και πεθαίνουμε», λέει ο Σνάιντερ στο «Σπίγκελ». «Σκέφτηκα λοιπόν να δώσω στους ανθρώπους την ευκαιρία να κάνουν στην τηλεόραση αυτό που κάνουν με τις αγγελίες κηδειών στις εφημερίδες».

Ο Σνάιντερ συνεργάζεται ήδη με την ένωση γραφείων κηδειών της Γερμανίας και υπολογίζει ότι για να αρχίσει να εκπέμπει το κανάλι θα χρειαστούν λιγότερα από δέκα εκατομμύρια ευρώ. Η φιλοσοφία του καναλιού βασίζεται στη διαπίστωση ότι ο κόσμος έχει αρχίσει να βλέπει με διαφορετικό μάτι τον θάνατο και τις κηδείες. Ο ρόλος της Εκκλησίας έχει μειωθεί, ενώ όλο και πιο δημοφιλή γίνονται τα νεκροταφεία στα δάση. «Πρόσφατα συνειδητοποίησα ότι μ΄ αρέσει να πηγαίνω στο νεκροταφείο», εξομολογείται, σχεδόν ενθουσιασμένος, ο ιδρυτής του ΕosΤV. «Έχω προσέξει επίσης ότι τόσο στη Γερμανία όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη οι άνθρωποι πηγαίνουν στα νεκροταφεία όχι μόνο για να πενθήσουν, αλλά και για να απολαύσουν την ησυχία».

Στόχος του καναλιού είναι να δίνει πληροφορίες για πρακτικά θέματα, όπως η ασφάλεια ζωής ή το κόστος των διαφόρων κηδειών, αλλά και να απαντά σε ερωτήματα που προς το παρόν αποτελούν ταμπού. Τι γίνεται με τις σορούς όταν τελειώνει ο χρόνος παραμονής τους στα νεκροταφεία; Τι απέγινε εκείνο το νεκροταφείο στο Βερολίνο που είχε χωριστεί στα δύο από το Τείχος; Ο Σνάιντερ ελπίζει να ευαισθητοποιήσει τους συμπατριώτες του και στο θέμα της δωρεάς οργάνων, για το οποίο δεν υπάρχει ενθουσιασμός. Χορηγούς έχει βρει και τώρα αναζητεί εταίρους στο εξωτερικό. Όπως λέει, η ανταπόκριση είναι μεγάλη.

5 Comments:

At 1/7/07 7:24 μ.μ., Blogger Πάνος said...

Το επόμενο βήμα, μια διαφήμιση στο κανάλι: σκουλίκια κατά παραγγελίαν (αριστοκρατικά, όχι ό,τι νάναι!) για την αποσύνθεση του πτώματος. Εγγυημένο αποτέλεσμα - πλήρης ικανοποίηση!

Και το μεθεπόμενο, σε σποτ των 30'': αποκλειστικές φωτογραφίες του μακαρίτη, ανά τακτά χρονικά διαστήματα! (μετά την ταφή, εννοείται...)

Και όλα αυτά στην TV, έναντι μερικών ψωρο-χιλιάδων ευρώ!

Καταπληκτική επένδυση!

 
At 1/7/07 8:17 μ.μ., Blogger nik-athenian said...

Το χάλι των πρωϊνάδικων και των λάιφ στάιλ εκπομπών να επεκταθεί και στον θάνατο. Λαμπρή εξέλιξη!
Ζητήματα όπως ο ίδιος ο θάνατος και το πένθος από φιλοσοφική άποψη και ως ετοιμασία ζωής, είναι σοβαρά και οι δυτικοί άνθρωποι θα είχαν πολλά να μάθουν από τους ανατολίτες.
Όμως, εδώ μάλλον θα μιλάμε για μπίζνες θανάτου.
Που ξέρεις , ο Κος Σνάινερ, μπορεί να στήσει και μια υπηρεσία ανταλλαγής sms με το υπερπέραν.

 
At 1/7/07 8:37 μ.μ., Blogger nik-athenian said...

Μιχάλη και υπόλοιποι dimensional,
μια και μιλάμε για την τηλεοπτική εμφάνιση του θανάτου, αναζητείστε και δείτε την εξαιρετική αμερικανική σειρά:
six feet under.
Αν δεν την έχετε δει αξίζει τον κόπο. Ζωή και θάνατος, δύο στάδια της ίδιας time line.

 
At 1/7/07 9:47 μ.μ., Blogger Ασμοδαίος said...

Κάτι που με προβληματίζει είναι το όνομα του καναλιού. Επελέγη ως εύηχο ή μήπως ο ιδιοκτήτης του καναλιού χαρακτηρίζεται από μία έντονα σαρκαστική διάθεση;

 
At 2/7/07 10:16 π.μ., Blogger Μαύρος Γάτος said...

Ωχ! Μετά το τηλεμάρκετιγκ, τους τηλεβιβλιοπώλες και τα τηλελαμόγια, πλάκωσαν και τα τηλεκοράκια...

Καλημέρα, καλό μήνα

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home