Kαι την πίτα ολόκληρη...
«Όσοι ισχυρίζονται ότι η ιδέα του Μεγάλου Ισραήλ έχει δώσει τη θέση της στον "καταμερισμό της γης" λένε ψέματα. H πιο βαθιά ριζωμένη εθνική προσδοκία του Ισραήλ είναι να έχει και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο». Γκιντεόν Λεβί, Χααρέτζ, 19/3/2006
H νίκη της Χαμάς στις παλαιστινιακές εκλογές απομακρύνει την προοπτική της ειρήνης, για την οποία εργάζεται με πίστη και αφοσίωση ο νέος πρωθυπουργός του Ισραήλ Εχούντ Ολμέρτ, άξιος διάδοχος του Αριέλ Σαρόν: αυτή είναι η κρατούσα άποψη στις πρωτεύουσες της Ευρώπης αλλά και στις Ηνωμένες Πολιτείες. Σύμφωνα με την άποψη αυτή, που καλλιεργείται συστηματικά από «έγκυρους» ισραηλινούς αναλυτές, ο παλαιστινιακός λαός παρέδωσε μέσα από δημοκρατικές εκλογές τα ηνία της εξουσίας σε ένα κίνημα που υποστηρίζει την ίδρυση ενός ισλαμικού βασιλείου από τη Μεσόγειο μέχρι τον Ιορδάνη, όπου οι Εβραίοι θα αποτελούν μια θρησκευτική μειονότητα με περιορισμένα δικαιώματα.
Τίποτα δεν είναι πιο μακριά από την αλήθεια. Όπως γράφει στο «New York Review of Books» ο Χένρι Σίγκμαν, πρώην πρόεδρος του Αμερικανικού Εβραϊκού Συνεδρίου και του Συμβουλίου Συναγωγών της Αμερικής, η ειρηνευτική διαδικασία δεν πέθανε όταν κέρδισε η Χαμάς τις παλαιστινιακές εκλογές. Πέθανε έξι χρόνια νωρίτερα, όταν κέρδισε ο Σαρόν τις ισραηλινές εκλογές και άρχισε να εφαρμόζει την πολιτική της «μονομερούς αποδέσμευσης». Ο όρος αυτός αποτελεί ευφημισμό για μια πολιτική που συνίσταται στην απαλλοτρίωση του μισού από το μόρφωμα που επρόκειτο να αποτελέσει το παλαιστινιακό κράτος και στον εκτοπισμό του παλαιστινιακού πληθυσμού, που σε λίγο καιρό θα ξεπεράσει τον ισραηλινό πληθυσμό, σε μια σειρά από μπαντουστάν χωρίς καμιά εδαφική σύνδεση μεταξύ τους. Χάρις στην πολιτική αυτή, το Κράτος του Ισραήλ έχει διευρύνει τα σύνορά του κατά τουλάχιστον 50% σε σχέση με την έκταση που του παραχώρησε ο ΟΗΕ το 1947, ενώ τα εδάφη που αντιστοιχούν στους Παλαιστινίους έχουν περιορισθεί κατά 60%. Και οι υπολογισμοί αυτοί δεν λαμβάνουν υπόψη τους εβραϊκούς οικισμούς και τις άλλες ισραηλινές απαλλοτριώσεις στη Δυτική Όχθη.
Είναι γεγονός ότι η Χαμάς εμμένει στη θρησκευτική της πεποίθηση ότι η Παλαιστίνη είναι ένα waqf, μια θρησκευτική «δωρεά» του Θεού προς τους Μουσουλμάνους. Τους τελευταίους μήνες, όμως, οι ηγέτες της οργάνωσης καθιστούν σαφές σε όλους τους τόνους ότι είναι έτοιμοι να διαπραγματευθούν με το Ισραήλ και να αναγνωρίσουν το ισραηλινό κράτος στα προ του 1967 σύνορά του. Και μόλις προχθές, σχολιάζοντας το τελευταίο μήνυμα του Οσάμα μπιν Λάντεν, εκπρόσωπος της Χαμάς τόνισε ότι «ο αγώνας της Αλ-Κάιντα εναντίον των νέων σταυροφόρων και σιωνιστών δεν είναι και δικός μας αγώνας». Την ίδια ώρα, το κόμμα του Αβιγκντόρ Λίμπερμαν που ο Ολμέρτ κάλεσε επισήμως να συμμετάσχει στη νέα κυβέρνηση τάσσεται επισήμως υπέρ της εθνοκάθαρσης ώστε να δημιουργηθεί ένα «ομογενές» εβραϊκό κράτος...
4 Comments:
Ισως να ειναι αληθεια ολα αυτα, ξεχνατε ομως τρια σημαντικα γεγονοτα κυριε Μητσε χωρις αυτα ειναι δυσκολο να κατανοησει καποιος την ολη κατασταση στην Μεση Ανατολη
1.Το 1947 ο ΟΗΕ αποφασισε την δημιουργια δυο ανεξαρτητων κρατων, οι παλαιστινιοι και γενικοτερα οι αραβες αρνηθηκαν προτιμοντας τον πολεμο.
2.Το 1967 ειναι πλεον ιστορικα κεταγεγραμμενο οτι οι ισραηλινοι προλαβαν εναν πολεμο που ετοιμαζαν η Αιγυπτος, η Ιορδανια και η Συρια κατα του ισραηλ και σκοπο να "πεταξουν τους εβραιους στην θαλασσα"
3.O Σαρον πηρε στα χερια του την εξουσια μετα την εναρξη της δευτερης ιντιφαντας που ακολουθησε η αρνηση του διεφθαρμεμου Αραφατ στην προταση Μπαρακ για επιστροφη του 97% των κατεχομενων.
Χωρις αυτα τα ιστορικα γεγονοτα προσφερετε στους αναγνωστες μια ελλειπης πληροφορηση που εχει σαν αποτελεσμα την δημιουργια σαπιων υποπροιοντων σαν εκεινον τον ανωνυμο που πιο κατω σας βριζει.
Η φραση της Χαμας οτι δεν μαχεται κατα των σιωνιστων ειναι για γελια.
Αγαπητέ controcorrente, ο σκοπός των Διαστάσεων δεν είναι να κάνουν κάθε μέρα μια ολοκληρωμένη ανάλυση των διεθνών εξελίξεων, αλλά να παρουσιάζουν μια σκοπιά που έχει ενδιαφέρον. Με κατηγορείτε για ελλιπή πληροφόρηση επειδή παρουσίασα ένα άρθρο ενός αναλυτή "υπεράνω πάσης υποψίας" (αφού ήταν γραμματέας εβραϊκών οργανώσεων) που δημοσιεύτηκε σε μια επιθεώρηση εγνωσμένης εγκυρότητας;
Ο ανώνυμος και ο κάθε ανώνυμος που με βρίζει δεν με απασχολεί. Αυτό που με ενδιαφέρει είναι ο γόνιμος διάλογος και η αντιπαράθεση απόψεων. Η δήλωση της Χαμάς με την οποία παίρνει σαφώς τις αποστάσεις της από την αλ-Κάιντα όχι μόνο δεν είναι για γέλια, αλλά είναι ιδιαίτερα σημαντική.
Epitelous Mhtso etheses kai thn pio kairia exelijh tvn teleytaivn hmervn pou perase aparathrhth. H Xamas den sybarasteketai sthn Al Queda kati to opoio exei ejairetikh shmasia gia thn peretairv ejelijh tou fodamentalismou sth Mesh Anatolh.
Nai o anvnymos eimai alla shmera exv kales diatheseis... H legomenh Islamikh afypnish pou prvtos anagnvrise o Hundington to 1991-1993 "Clah of Civilazations" kai arthra sto "Foreign Affairs" ekeinh th periodo edeixnan apo tote thn akatanikith eljh gia ton extremistiko Islamismo kai gia thn anodo ths "Aytopepoithisis" tvn Arabomousoulmanvn genikotera. Kai htan mallon apaisiodoxos gia to mellon ths Dyshs meta to 2050.
Apo tote ta gegonota ton dikaiosan se megalo bathmo. H gnvmh mou einai oti h Ellada exei dyo diexodous: H prvth na epidivjh stratighkh symmaxia me to Israyl vste na apotelesei ajona (Mazi me Kypro) enantia sto anapofeytkto ths Islamikh pieshs kai fysika na ypostei ths synepeies(Tromokratia, embargho ktl). O Ellhnikos laos den exei dynameis gia kati tetoio.
H deyterh epilogh einai na parousiastei vs to kentro diapragmateysevn kai synomilivn olvn tvn emplekomenvn pleyrvn kaina katastei h Elbetia ths Anatolikhs Mesogeiou. Oute ayto einai dynato logv Ellhnikhs Politikhs hgesias kai anyparktou diplomatikou svmatos me thn Dytikoeyrvpaikh ennoia. Ara ti kanoumai.
THN ARAZOUMAI STH PARALIA KAI PINOUMAI FRAPE. AYTO THA KANV KAI EGV MOLIS ERTHV TON AYGOUSTO STHN ATHINA.
Πριν από λίγο καιρό αρκετοί συνομιλητές βρήκαν παράλογη την εκτίμησή μου ότι με τη Χαμάς θα δούμε επιτέλουε και την περιλάλητη συμφωνία με το Ισραήλ
Δημοσίευση σχολίου
<< Home