Τετάρτη, Νοεμβρίου 16, 2005

Δύο φορές στις εκατό χάνει



Ο Μπράις Μέλεν είναι 17 ετών, ζει στο Λίνκολν της Νεμπράσκα και έχει γίνει γνωστός από τις τρομερές επιδόσεις του στα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Τίποτα απ' αυτά δεν θα ήταν άξιο λόγου αν έλειπε μια λεπτομέρεια: ο Μπράις είναι εκ γενετής τυφλός.

«Ποτέ δεν μπόρεσα να δω. Γεννήθηκα με τη νόσο του Λέμπερ, πράγμα που σημαίνει ότι το οπτικό μου νεύρο δεν λειτουργεί σωστά. Είναι δύσκολο για μένα να εξηγήσω σε κάποιον τι σημαίνει να είσαι τυφλός. Φαντάζομαι ότι είναι σαν να προσπαθήσει κάποιος να εξηγήσει σε μένα τι σημαίνει να βλέπεις.

Όταν ήμουν έξι ή επτά ετών, οι αδελφές μου είχαν πάθει ψύχωση με το Super Mario Bros της Nintendo. Μια μέρα θέλησα να παίξω για να δω πώς είναι και ζήτησα από τις αδελφές μου να μου λένε πότε να πηδάω. Ουσιαστικά προγραμμάτιζα τα άλματα για να αποφεύγω τους αντιπάλους και τα εμπόδια. Ύστερα από μερικές ημέρες πέρασα στο επόμενο επίπεδο.

Δεν ξέρω τι με τράβηξε στα βιντεοπαιχνίδια. Φαντάζομαι ότι ήταν η πρόκληση, όπως συμβαίνει με τους αθλητές. Θυμάμαι τους γονείς μου να φωνάζουν επειδή όλη την ημέρα έπαιζα παιχνίδια. Φαντάζομαι ότι παραμελούσα τα μαθήματά μου. Κάθε τόσο έκανα ένα διάλειμμα για να τους ευχαριστήσω. H αλήθεια όμως είναι ότι δεν υπήρχαν και πολλά άλλα πράγματα να κάνω. Το Λίνκολν είναι μια μικρή πόλη.

Έχω παίξει πολλά παιχνίδια μετά το Super Mario. Συνήθως όταν αρχίζω ένα καινούργιο παιχνίδι πατάω συνεχώς τα κουμπιά και κουνάω το χειριστήριο πάνω-κάτω. Όταν δεν "πεθαίνω" συχνά, καταλαβαίνω ότι βελτιώνομαι. Τα παιχνίδια που μου αρέσουν περισσότερο είναι τα πολεμικά, όπως το Mortal Kombat. Σ' αυτά μπορώ συνήθως να μαντέψω πού βρίσκεται ο αντίπαλος από τους ήχους. Αλλά μη μου ζητήσετε να παίξω ποδόσφαιρο, δεν θα τα καταφέρω όσο κι αν προσπαθήσετε να μου δείξετε.

Υπάρχει μόνο ένα μαγαζί με ηλεκτρονικά παιχνίδια στο Λίνκολν, το DogTags. Από τότε που άνοιξε, τον περασμένο Ιούνιο, προσπαθώ να πηγαίνω κάθε μέρα. Άλλοτε οι άνθρωποι με τους οποίους παίζω έχουν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους, άλλοτε όχι. Θα έλεγα ότι κερδίζω στο 98% των περιπτώσεων. Μερικές φορές με κατηγορούν ότι κλέβω, ότι δεν είμαι στ' αλήθεια τυφλός, όταν παίζω όμως με την πλάτη στην οθόνη τούς αποστομώνω.

Ανυπομονούσα να κάνω διακοπές για έναν χρόνο μετά την αποφοίτησή μου, αλλά τώρα δεν είμαι σίγουρος. Μου πρόσφεραν δουλειά από το G4, ένα τηλεοπτικό κανάλι με ηλεκτρονικά παιχνίδια. Έχουν μια τεράστια βιβλιοθήκη που περιλαμβάνει όλα τα παιχνίδια που έχουν κατασκευαστεί για το PlayStation 2, το Xbox και το GameCube. Άκουσα ότι είναι cool».

(Από συζήτηση του Μέλεν με τον Ουίλ Σάλιβαν, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό των Φαϊνάνσιαλ Τάιμς).

1 Comments:

At 16/11/05 1:56 μ.μ., Anonymous Ανώνυμος said...

emeina kagkelo!

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home