Δευτέρα, Μαρτίου 05, 2007

Το θαυματουργό φάρμακο



Η ιατρική το γνωρίζει εδώ και 5.000 χρόνια. Η μία μελέτη μετά την άλλη το επιβεβαιώνουν. Τι περιμένουν, λοιπόν, οι κυβερνήσεις για να άρουν την απαγόρευση της χρήσης μαριχουάνας για ιατρικούς σκοπούς;

Η τελευταία μελέτη έγινε από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, στο Σαν Φρανσίσκο, και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το κάπνισμα μαριχουάνας ανακουφίζει σημαντικά τον πόνο από μια ασθένεια που λέγεται περιφερική νευροπάθεια. Κανένα συμβατικό παυσίπονο, ούτε καν η μορφίνη, δεν έχει αυτό το αποτέλεσμα. Κι αν η μελέτη έγινε σε ασθενείς που πάσχουν από AIDS, ένας ανάλογος πόνος που προκαλείται από βλάβη στα νεύρα βασανίζει ανθρώπους με πολλές άλλες ασθένειες, όπως ο διαβήτης και η σκλήρυνση κατά πλάκας. Η μαριχουάνα που χρησιμοποιήθηκε μάλιστα στη μελέτη, όπως σε όλες τις μελέτες που γίνονται στις Ηνωμένες Πολιτείες, ήταν πολύ κακής ποιότητας. Καταλαβαίνει λοιπόν κανείς ότι η χρησιμοποίηση ενός καλύτερου προϊόντος θα είχε ακόμη πιο θεαματικά αποτελέσματα.

Όλα αυτά είναι καλά νέα. Μόνο που δεν είναι νέα, γράφει στη Χέραλντ Τρίμπιουν ο Λέστερ Γκρίνσπουν, ομότιμος καθηγητής Ψυχιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ και συγγραφέας του βιβλίου «Μαριχουάνα, το απαγορευμένο φάρμακο». Από το 1840 ώς το 1900, αμερικανικές και ευρωπαϊκές ιατρικές επιθεωρήσεις δημοσίευσαν πάνω από 100 μελέτες για τη θεραπευτική χρήση της μαριχουάνας. Στη συνέχεια, οι επιστήμονες ανακάλυψαν περισσότερα από 60 συστατικά που έχει αποκλειστικά η μαριχουάνα, τα λεγόμενα κανναβινοειδή, και έμαθαν τον τρόπο που λειτουργούν. Μάθαμε επίσης ότι και το ίδιο μας το σώμα παράγει αντίστοιχες χημικές ουσίες, που λέγονται ενδοκανναβινοειδή. Όπως μάθαμε ότι η μαριχουάνα χρησιμοποιείται για αιώνες, πάντα με επιτυχία, στην αντιμετώπιση πολλών ασθενειών και συμπτωμάτων: ναυτία και εμετός, σπαστική παράλυση, απώλεια της όρεξης. Και είναι εξαιρετικά ασφαλής, ασφαλέστερη από πολλά φάρμακα που χορηγούνται στην εποχή μας.

Ζούμε βέβαια σε μια αντικαπνιστική εποχή, καθώς έχει αποδειχθεί πέρα από κάθε αμφιβολία ότι το τσιγάρο κάνει κακό στην υγεία. Για τον λόγο αυτό, η φαρμακευτική βιομηχανία προσπαθεί να απομονώσει τα κανναβινοειδή και να συνθέσει από αυτά φάρμακα που δεν καπνίζονται. Προς το παρόν, όμως, τα φάρμακα αυτά είναι πιο ακριβά από το χόρτο. Μέχρι λοιπόν η επιστήμη να προχωρήσει και σε αυτό το πεδίο, θα πρέπει οι πολιτικοί να αναγνωρίσουν τις θεραπευτικές ιδιότητες της μαριχουάνας και να ενθαρρύνουν τη χρησιμοποίησή της από ανθρώπους που πάσχουν από καρκίνο, AIDS, σκλήρυνση κατά πλάκας, αρθρίτιδα και άλλες επώδυνες ασθένειες. Δεν χρειάζεται να παραδεχθούν ότι όλα αυτά τα χρόνια έκαναν λάθος. Μπορούν απλώς να δικαιολογήσουν την απόφασή τους επικαλούμενοι «σημαντικά καινούργια στοιχεία».

«Μαριχουάνα, το θαυματουργό φάρμακο»: δεν θα ήταν ενδιαφέρον μια παράγραφος με αυτόν τον τίτλο να είχε περιληφθεί στο καινούργιο πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ;

35 Comments:

At 5/3/07 11:36 π.μ., Blogger Spinoza said...

«Μαριχουάνα, το θαυματουργό φάρμακο»: δεν θα ήταν ενδιαφέρον μια παράγραφος με αυτόν τον τίτλο να είχε περιληφθεί στο καινούργιο πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ;


Αφού σας ευχαριστήσω επειδή μου χαρίσατε το πρώτο τρανταχτό γέλιο της εβδομάδας κι επειδή με εμπνεύσατε να ανανεώσω το μπλογκ μου μετά από καιρό αλλά να γράψω και στους rooster που έχουν μεγάλη αναγνωσιμότητα, σας συγχαίρω για την άπαιχτη αίσθηση του χιούμορ σας.

Δεν είχα συνειδητοποιήσει πως οι ΠΑΣΟΚοι έχετε τόσο χιούμορ.

Εύγε!

 
At 5/3/07 12:18 μ.μ., Blogger JustAnotherGoneOff said...

Συμπάσχω με τον Σπινόζα (άντε επιτέλους να γράψει κανα καινούριο ποστ στο αραχνιασμένο ιστολόγιο του) διότι αυτό το Πασοκ όλα μπορεί να τα κάνει. Από την επερώτηση στη Βουλή 8 βουλευτών του για το στρινγκάκι του γκέη ταξίαρχου μέχρι την ανακάλυψη της Αμερικ...μπλουρπ, της θαυματουργής κάνναβης. O tempora, o mores!

 
At 5/3/07 1:25 μ.μ., Blogger Μιχάλης Μητσός said...

Υπάρχουν πολλοί πιθανοί λόγοι για τους οποίους Η (προσοχή justanothergoneoff) αγαπητή Spinoza έχασε την ψυχραιμία της.
1) Σοκαρίστηκε από τον ισχυρισμό ότι η μαριχουάνα έχει θαυματουργές θεραπευτικές ιδιότητες. Στην περίπτωση αυτή είναι ανενημέρωτη.
2) Θύμωσε επειδή ζήτησα τη νομιμοποίηση της κάνναβης. Στην περίπτωση αυτή δεν είναι φιλελεύθερη, όπως ισχυρίζεται.
3) Παρεξηγήθηκε επειδή αναφέρθηκα στο ΠΑΣΟΚ. Μα ο σημερινός του αρχηγός είχε παλιά υποστηρίξει την άποψη ότι πρέπει να υπάρχει διαχωρισμός σκληρών και μαλακών ναρκωτικών και ότι πρέπει να εξευαστεί το ενδεχόμενο να νομιμοποιηθούν τα μαλακά. Τι πιο λογικό λοιπόν από το να φανταστεί κανείς ότι μια τέτοια θέση θα μπορούσε να περιληφθεί στο νέο πρόγραμμα του κόμματος;
4) Στενοχωρήθηκε γιατί ανέφερα το ΠΑΣΟΚ και όχι κάποιο από τα μικρά κόμματα που έχουν ανάλογες θέσεις, όπως για παράδειγμα ο Συνασπισμός ή, ξέρω γω, η Φιλελεύθερη Συμμαχία (αν και δεν ξέρω καλά τις θέσεις της τελευταίας). Μα το ΠΑΣΟΚ είναι αυτό που πηγαίνει για εξουσία, καλή μου, κι έτσι έχουν άλλη βαρύτητα οι θέσεις του από τις θέσεις κάποιου μικρότερου κόμματος.

 
At 5/3/07 1:42 μ.μ., Blogger Spinoza said...

Άσε τη δίκη προθέσεων για κανέναν άλλο λιγότερο εγγράμματο κι ευφυή από σένα, αγαπητέ μου Μιχάλη.

Από πουθενά δεν συνάγονται τα σημεία που έθεσες. Και ο Πέτρος Τατούλης έχει προτείνει την νομιμοποίηση των μη σκληρών ναρκωτικών, δεν τον ανέφερες. Σε κόμμα εξουσίας δεν είναι και ο Τατούλης; Απλά, τυχαίνει το ΠΑΣΟΚ να είναι το κόμμα το διαλεχτό της καρδιάς σου, γιατί ντρέπεσαι να το παραδεχτείς, δεν είναι τόσο κακό πια.

Όσον αφορά στη διάκριση μεταξύ μικρών και μεγάλων κομμάτων που κάνεις, απλά, επιβεβαιώνεις το δικό μου ισχυρισμό για το πόσο σε συγκινούν οι εκτός του κατεστημένου απόψεις.

Δεν σε απασχολεί τί λέει ο καθένας αλλά ποιος το λέει.

Το κόμμα που έκανε επερώτηση για το στρινγκάκι αλλά και το εκ Δεξιών του, αυτό, που θα επανίδρυε το κράτος, ντε, δεν είναι δυνατόν ποτέ να κάνουν κάποια ρηξικέλευθη πρόταση. Η ιδέα της νομιμοποίησης της χρήσης είναι παλαιότατη, αν ήταν θα την είχαν ψηφίσει στη Βουλή, όμως, πρόκειται για συντηρητικά κόμματα που διαιωνίζουν τη συντήρηση μέσα στην κοινωνία και δια του Τύπου.

 
At 5/3/07 2:28 μ.μ., Blogger Μαύρο πρόβατο said...

Ομολογώ οτι το λογικό άλμα από τη διαπίστωση αναλγητικών ιδιοτήτων της κάνναβης ώς τη διεκδίκηση της νομιμοποίησής της, είναι υπεράνω των δυνατοτήτων μου...

Ένα πράγμα είναι ο πλούτος των χημικών ουσιών που υπάρχουν σε ένα υλικό. Γι'αυτά μπορούν να μιλήσει η χημεία, η φαρμακευτική και η ιατρική. Ένα άλλο είναι το καθεστώς χρήσης του υλικού, για το οποίο μπορούμε να μιλήσουμε με όρους κοινωνικούς, ανθρωπολογικούς, πολιτισμικούς, οικονομικούς.

Ο νόμος υποτίθεται οτι λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, και υπό το πρίσμα ενός συσχετισμού δύναμης των διαφόρων συμφερόντων, εισάγει ρυθμίσεις στο καθεστώς χρήσης.

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο Μιχάλης στο κείμενο, οι γιατροί έχουν λόγους να ζητούν την υπαγωγή της μαριχουάνας στον κατάλογο των επιτρεπόμενων φαρμάκων: σε ορισμένες περιπτώσεις, συμβάλλει στη βελτίωση της υγείας ορισμένων ασθενών (ως αναλγητικό αν κατάλαβα καλά). Δεν αμφιβάλλω για το οτι και ο καπνός έχει τις δικές του, παρόμοιας τάξης, χρήσιμες ιδιότητες.

Φυσικά το σημερινό καθεστώς χρήσης του τον καθιστά μια από τις μεγαλύτερες μάστιγες της δημόσιας υγείας - έτσι ώστε ολόκληρη σειρά ρυθμίσεων, που εντάσσονται σε μια πολιτική περιορισμού της χρήσης του, να υιοθετούνται από όλες σχεδόν τις κυβερνήσεις των ανεπτυγμένων χωρών, στα πλαίσια της πολιτικής βελτίωσης της υγείας του πληθυσμού.

Σε παρόμοιο καθεστώς χρήσης με τον καπνό, η κάνναβη είναι χωρίς αμφιβολία κατά πολύ επιβλαβέστερη. Τα επιχειρήματα υπέρ της νομιμοποίησής της, άσχετα με τα περί φαρμακευτικής χρήσης, επικαλούνται 1) την ατομική αυτοδιάθεση (το "φιλελεύθερο επιχείρημα"), ή/και 2) την πρόβλεψη οτι το νέο "αυθόρμητο" καθεστώς χρήσης θα λειτουργήσει ως προστατευτικό φράγμα στη ναρκωμανία (αν είναι ελεύθερα τα "μαλακά", θα κυλίσουν λιγότεροι στα "σκληρά").
Το 1) είναι ιδεολογικής τάξης επιχείρημα, και σ'αυτή τη σφαίρα κινείται η επιχειρηματολογία που το αντικρούει.
Το 2) είναι καθαρή σπέκουλα, χωρίς καμμία λογική ή πραγματική (από την εμπειρία) τεκμηρίωση.

Καλό είναι να συνέλθετε λοιπόν, Πασόκοι/φιλελεύθεροι. Όχι στα ναρκωτικά! Όσοι θέλουν να το εμπεδώσουν, να κάνουν κι ένα τσιγαράκι με τον πρόεδρο - να σκεφτούν στη φάση και καμμιά πρόταση για τα πανεπιστήμια...

 
At 5/3/07 2:35 μ.μ., Blogger christina said...

Σαν να λέμε, το ραδιενεργό ιώδιο είναι καλό, άρα να μετακομίσω δίπλα σε έναν αντιδραστήρα.

Τι σχέση έχουν οι φαρμακευτικές ιδιότητες της μαριχουάνας ως συστατικό με την νομιμοποίησή της ως προϊόν γενικά; Αμα θέλουν δηλαδή οι εταιρίες δεν τη χρησιμοποιούν σε παρασκευάσματα; Οι εταιρίες περιμένουν πότε θα κυκλοφορήσει το κάθε συστατικό στο σουπερμάρκετ;

Γιατί δεν ασχολούμαστε με τα θεραπευτικά φυτά που φυτρώνουν στη μέση του πουθενά ή με τα θεραπευτικά ζωύφια που ζουν στα βάθη του πουθενά;

Ίσως γιατί αυτά δεν έχουν κανένα ειδικό βάρος έξω από τα όρια της οικολογίας ή της βιολογίας;

 
At 5/3/07 3:02 μ.μ., Blogger Spinoza said...

Αντίθετα από εσάς, Μαύρο Πρόβατο, δεν πιστεύουμε ότι έχουμε το δικαίωμα να υποδείξουμε στον οποιοδήποτε ενήλικο πολίτη, τί θα κάνει στη ζωή του από τη στιγμή που είναι ενημερωμένος για τους κινδύνους.

Και η κατάποση της χλωρίνης είναι επικίνδυνη για την υγεία, γιατί δεν υπάρχει κάποιος νόμος που ν'απαγορεύει την κατάποση της χλωρίνης;

Για πείτε μας το ιδεολογικής τάξεως επιχείρημα που αντικρούει τη θέση ότι ο καθένας έχει δικαίωμα να διαθέτει τον εαυτό του όπως αυτός νομίζε τη στιγμή που δεν ενοχλεί τους υπόλοιπους; Ποιος είναι ο καθένας από μας για να υποδεικνύει στους άλλους τί θα κάνουν;

Δεν είστε ενημερωμένος για την επιχειρηματολογία μας. Η απαγόρευση έχει αποτύχει παταγωδώς κι αυτό το αποδεικνύει η θραύση που κάνουν τα ναρκωτικά σε απόλυτα ελεγχόμενους χώρους όπως είναι η φυλακή και ο στρατός. Η άρση στην απαγόρευση της χρήσης θα έριχνε αυτόματα την τιμή και θα έκανε προσιτότερη καλύτερη ποιότητα ναρκωτικών στους χρήστες οι οποίοι κινδυνεύουν από τα νοθευμένα προϊόντα που κυκλοφορούν. Κατά δεύτερο, θα ξε-θεμελίωνε ένα ολόκληρο σύστημα κρατικής διαπλοκής που περιλαμβάνει από μπάτσους μέχρι δικαστές που εκμεταλεύεται την απαγορευτική πολιτική για να αυθαιρετεί και να καταπιέζει τους πολίτες. Σας θυμίζω την ισχύ του παντελώς ανελεύθερου αντι-τρομοκρατικού νόμου στον περίφημο αγώνα κατά των ναρκωτικών.

Τέλος, να μου επιτρέψετε να παρατηρήσω, εντελώς καλοπροαίρετα, πως η ρητορική σας αποστροφή " όχι στα ναρκωτικά, ναι στις προτάσεις για τα πανεπιστήμια" δίνει και το μέτρο της σοβαρότητας της επιχειρηματολογίας ενάντια στη νομιμοποίηση της χρήσης: εύπεπτη ρητορία, απέναντι στις προτάσεις.

 
At 5/3/07 3:16 μ.μ., Blogger christina said...

@spinoza

Θα ήθελα κάπως μεγαλύτερη ανάλυση στην πρώτη παράγραφο του τελευταίου σχολίου σας. Περιλαμβάνονται και η ενδοοικογενειακή βία, οι τάσεις αυτοκτονίας, η επικίνδυνη (για τους άλλους) οδήγηση, οι αυτοτραυματισμοί, η σκόπιμη μετάδοση ΣΜΝ, οι βουλιμικές-ανορεξικές τάσεις και άλλα τέτοια;

Οταν βλέπουμε δηλαδή τετοιες 'εκδηλώσεις ενηλικίωσης' να μην παρεμβαίνουμε;

 
At 5/3/07 3:36 μ.μ., Blogger Spinoza said...

@Passer-by: ¨Ολα αυτά που περιγράψατε, αν εξαιρέσει κανείς την ανορεξία και τις αυτοκτονικές τάσεις, δεν είναι πράξεις που γίνονται ως αποτέλεσμα της άσκησης του δικαιώματος στην αυτοδιάθεση.

Αντίθετα, συνιστούν παραβιάσεις στοιχειωδών ατομικών δικαιωμάτων των άλλων. Το να δέρνει κανείς τη γυναίκα του και τα παιδιά του ή να οδηγεί υπό καθεστώς μέθης θέτοντας σε κίνδυνο τις ζωές των άλλων, δεν είναι ατομικό δικαίωμα.

 
At 5/3/07 3:43 μ.μ., Blogger Μαύρο πρόβατο said...

Αγαπητή, το "όχι στα ναρκωτικά" δεν είναι εύπεπτη ρητορία - είναι ατομική και συλλογική στάση, που τίποτα το "τραβηχτικό" δεν έχει.

Όλο μαζί, το Όσοι θέλουν να το εμπεδώσουν, να κάνουν κι ένα τσιγαράκι με τον πρόεδρο - να σκεφτούν στη φάση και καμμιά πρόταση για τα πανεπιστήμια...
δεν το πιάσατε, μάλλον φταίω για τη σύγχιση: η νύξη ήταν για την ποιότητα και το ποιόν των λεγόμενων "προτάσεων ΠΑΣΟΚ" για την πανεπιστημιακή εκπαίδευση.

Από το σχόλιό σου, συμπεραίνω οτι αυτή είναι η γενική σου θέση για κάθε είδους ουσία - "μαλακά" - "σκληρά" κτλ. Κατάλαβα σωστά;

Παραπέρα: στον κόσμο σας, αυτή η "ενημέρωση για τους κινδύνους" θα δίνεται καταναγκαστικά, ή όποιος επιλέγει να την έχει, θα την αγοράζει;
Έπειτα, στον κόσμο εκείνο, αν θέλω να μοιράσω πρέζα για προμόσιον, θα μπορώ να το κάνω;
Ακόμη, αν ζητάω να δουλέψουν για μένα σεναριογράφοι ας πούμε υπό την επίδραση παραισθησιογόνων, θα είμαι ελεύθερος να τους αναζητήσω στην... αγορά;
Τέλος,
-η γενική αντιαπαγορευτική θέση όπως την κατανοώ παραπάνω, είναι η θέση του νέου κόμματος για τα ναρκωτικά;
-Συμφωνεί με αυτή ο κ.Μάνος, που απ'ό,τι μαθαίνω προσχώρησε στο σχήμα;

 
At 5/3/07 3:45 μ.μ., Blogger christina said...

Εννοούσα αυτόν/αυτην που τρωει το ξύλο και το θεωρει και δικαίωμα (τρομάρα τους!), οχι αυτον που κακοποιει.
Για αυτα εμπιπτουν στο δικαιωμα της αυτοδιαθεσης, αλλά ειναι απο βλαβερα εως επικίνδυνα για το ατομο που τα κάνει, επιτρεπεται να παρεμβαινουμε;
Η θιγουμε το δικαιωμα της αυτδιαθεσης;

 
At 5/3/07 5:27 μ.μ., Blogger Μιχάλης Μητσός said...

@Spinoza:
Εχεις πάθει αμόκ με το ΠΑΣΟΚ (κάνει και ρίμα) και τη σχέση μου μαζί του. Το τι ψηφίζω δεν σε αφορά ούτε έχει καμία σχέση με το θέμα μας. Ο Τατούλης δεν ήταν ούτε είναι αρχηγός κόμματος, άρα οι απόψεις του δεν έχουν την ίδια βαρύτητα με εκείνες του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Οπως γράφω και στο δικό σου blog, αν το ΠΑΣΟΚ έβγαινε σήμερα με θέσεις υπέρ της νομιμοποίησης των ναρκωτικών ή του γάμου των ομοφυλοφίλων, θα ανάγκαζε την κυβέρνηση να πάρει θέση και θα γινόταν συζήτηση.
Ενας επιπλέον λόγος που ανέφερα το συγκεκριμένο κόμμα είναι η επικαιρότητα, και συγκεκριμένα η παρουσίαση του προγράμματός του από τον αρχηγό του.
Τα σχετικά με το στρινγκάκι επίσης δεν έχουν σχέση με το θέμα μας. Και είμαι ο τελευταίος που θα συμφωνούσα με αυτές τις γελοιότητες.
Εχουν δίκιο οι σύντροφοι που λένε ότι οι θεραπευτικές ιδιότητες της μαριχουάνας δεν οδηγούν αναγκαστικά στην ανάγκη νομιμοποίησή της. Γι'αυτό κι εγώ ήμουν προσεκτικός στο κείμενο. Απλώς, ύστερα από πρόκληση της (ιδιαίτερα και ανεξήγητα προκλητικής σήμερα) Spinoza, διευκρίνισα ότι κι εγώ είμαι, και ήμουν πάντα, υπέρ της ελεγχόμενης χορήγησης ακόμη και των "σκληρών" ναρκωτικών. Για τα σχετικά πειράματα που έχουν γίνει στην Ευρώπη έχω γράψει επανειλημμένα.

 
At 5/3/07 5:27 μ.μ., Blogger Spinoza said...

Δλδ Μαύρο Πρόβατο, εγώ που είμαι υπέρ της νομιμοποίησης της χρήσης όλων των ναρκωτικών είμαι ναρκομανής ή επειδή είμαι υπέρ της αναγνώρισης όλων των δικαιωμάτων στα ζευγάρια του ιδίου φύλου, μήπως είμαι και λεσβία;

Υποστηρίζω ως άτομο και ως πολίτης το δικαίωμά σας να λέτε ό,τι θέλετε. Εδώ ιδρύσαμε και κόμμα γιαυτό οπότε, έχετε κάθε δικαίωμα να λέτε όχι στα ναρκωτικά ( κι εγω το ίδιο λέω για τον εαυτό μου) αλλά να υπονοείτε ότι το "όχι στα ναρκωτικά" αποτελεί προαπαιτούμενο για τη διατύπωση σοβαρών θέσεων για την Παιδεία από το κόμμα της Αντιπολίτευσης είναι προσβλητικό ( για να το πω κομψά) για μια μερίδα συμπολιτών μας.

Η θέση μου αφορά όλες τις τοξικοεξαρτητικές ουσίες. Το έχω υπογράψει στην Ιδρυτική Διακήρυξη.

Πριν να προχωρήσω θα ήθελα να σας θυμίσω ότι εδώ κάνουμε διάλογο, δεν με ανακρίνετε εσείς. Σας ρώτησα κι εγώ κάποια πράγματα στο προηγούμενό μου σχόλιο και μάλιστα σας ζήτησα μια πολιτική τοποθέτηση καταρχάς την οποία δεν την κάνατε. Αντίθέτω αρχίσατε να με βομβαρδίζετε με μια σειρά ερωτήσεων που αν δεν ήμουν στις καλές μου θα τις χαρακτήριζα βλακώδεις και δηλωτικές της διάθεσης από μέρους σας να υποβαθμίσετε τη μεταξύ μας συζήτηση. Για να σας αποδείξω όμως την καλή μου διάθεση θα σας απαντήσω.

Η ενημέρωση για τις συνέπειες της χρήσης ναρκωτικών ουσιών, μπορεί να γίνεται με τον τρόπο που γίνεται η ενημέρωση για τις συνέπειες κατάποσης ενός δηλητηρίου η οποία, σας θυμίζω, δεν απαγορεύεται με κάποιο νόμο.

Η πρέζα για προμόσιον μοιράζεται έτσι κι αλλιώς και μάλιστα σε χώρους απόλυτα ελεγχόμενους και για να εκφράσω την προσωπική μου άποψη, προμόσιον πρέζας είναι και η διδασκαλία των θρησκευτικών στα σχολεία που μπορεί να έχει σοβαρότερες συνέπειες από τη χρήση μαριχουάνας ( είναι βεβαιωμενο ότι η θρησκευτική πίστη μπορεί να οδηγήσει μέχρι και σε τρομοκρατικές ενέργειες). Οπότε δεν αντιλαμβάνομαι ποιο είναι ακριβώς το θέμα σας.

Εγώ είμαι ελεύθερη να κάνω αίτηση στην Προεδρία της Δημοκρατίας για να με αναγορεύσουν Αυτοκράτειρα Πασσών των Ρωσσιών; Είμαι ελεύθερη να ζητήσω ως συνεργάτες-κειμενογράφους λεοπαρδάλεις, λιοντάρια και κατσίκες που ομιλούν και γράφουν απταίστως την Ελληνική; Ειμαι;

Ναι η γενική απαγορευτική θέση εκφράζεται στην παράγραφο 4 της Ιδρυτικής Διακήρυξης του κόμματος όσον αφορά για το Στέφανο Μάνο δεν ξέρω πού το ακούσατε. Ως μέλος της προσωρινής διοικούσας επιτροπής, δεν άκουσα τίποτα πάντως.

passer by: Φανταζομαι πως αν η αστυνομία κάνει έφοδο κατόπιν παρέμβασης γείτονα και βρει κάποιον να τρώει ξύλο χωρίς να φοράει ρούχα και να το ευχαριστιέται, τότε αυτός ο κάποιος δεν θα έχει ιδιαίτερη δυσκολία να τεκμηριώσει την άσκηση του ατομικού δικαιώματος στην ελεύθερη σεξουαλική έκφραση.

Αδυνατώ να συλλάβω άλλο context εντός του οποίου κάποιος μπορεί να απολαμβάνει το ξύλο, αν έχετε στο μυαλό σας κάποιες συγκεκριμένες περιπτώσες, ενημερώστε με.

 
At 5/3/07 5:32 μ.μ., Blogger dohant said...

«Μαριχουάνα, το θαυματουργό φάρμακο»: δεν θα ήταν ενδιαφέρον μια παράγραφος με αυτόν τον τίτλο να είχε περιληφθεί στο καινούργιο πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ;



Κ εγώ Μιχάλη συμφωνώ να απελευθερωθεί η χρήση της Μαριχουάνας μόνο κ μόνο επειδή αν μη τι άλλο αποτελεί μια υπαρκτή κατάσταση, ή να νομιμοποιηθούν οι "ακριβές βίζιτες", ή να ψηφιστεί το "Σύμφωνο Συμβίωσης" κ τόσα άλλα θέματα που έχουν να κάνουν με τον αρχαικό τρόπο αντίληψης της κοινωνίας:τον πουριτανισμό

Κ πράγματι το πρόγραμμα του ΠαΣοΚ παρότι ο σημερινός του αρχηγός έχει ιδιαίτερα προωθημένες θέσεις σε τέτοια θέματα, δεν αναφέρει κάτι σχετικό για την απελευθέρωση της χρήσης της μαριχουάνας, προφανώς επειδή το πολιτικό κόστος είναι πολύ βαρύ αυτή τη στιγμή, σε σχέση με το κοινωνικό όφελος.
Άρα σωστά δε μπαίνει τώρα το θέμα με τον εκκωφαντικό τρόπο "του προγράμματος".Υπάρχει χρόνος να για να συζητηθεί..

ωστόσο εδώ βρίσκεται κ μια σημαντική διάκριση μεταξύ των κομμάτων με αξιοπρόσεχτες μεν ιδέες
που παραμένουν όμως μικρά-στην ουσία πολιτικές λέσχες, γιατί δεν έχουν καμιά ιδέα από την άλλη κ καμιά εμπειρία για το πως θα υλοποιήσουν αυτά τα οποία λένε ( εξαιτίας της έλλειψης επαφής με τα αντιπροσωπευτικά στρώματα της κοινωνίας κ την έκφραση των συνακόλουθων συμφερόντων, πολλές φορές δε, διακρίνονται κ από έναν άκρατο αυταρχισμό που σε τρομάζει), κ των μεγάλων κομμάτων που ενώ τόσο τα λοιδορούν ορισμένοι,αυτά εγκολπώνονται από την άλλη, τα νεωτερικά στοιχεία κ τα εκφράζουν όταν αυτό γίνεται δυνατό ή έστω
όταν εξαναγκαστούν να το κάνουν.
Κατέχουν με άλλα λόγια το "Know How"

Μη ξεχνάμε λοιπόν ποιος/ποιο κόμμα "καθάρισε" με τα σκληρά θέματα (ταυτότητες-Κυπριακό-..κλπ) που ταλαιπώρησαν την Ελληνική κοινωνία κατά την τελευταία δεκαπενταετία

ααα.. @spinoza
"Δεν είχα συνειδητοποιήσει πως οι ΠΑΣΟΚοι έχετε τόσο χιούμορ.

Εύγε!"

δε νομίζω να πολυνοιάζονται

 
At 5/3/07 5:53 μ.μ., Blogger christina said...

@spinoza

Αδυνατω να χαραξω σαφη διαχωριστική γραμμή στο τι θεωρειται δικαιωμα και τι οχι. Εγω ολα δικαιωματα θελω να τα βλέπω και δε μ' αρεσει να επεμβαινει κανεις. Ειναι ομως ετσι;

Νομίζω οτι δε θα καθοσασταν να κοιτάτε κάποιον να αυτοκτονει κι ας ειναι δικαιωμα του. Αυτο κυρίως ρωταω. Αν οντως ισχυει, μου εχετε λυσει την απορία μου.

Δε μιλάω για το ξύλο σαν σεξουαλικη εκφραση αλλα σαν κακοποιηση. Το κακοποιούμενο ατομο το θεωρει φυσικη συνεπεια του γαμου και τιμή του που το ανεχεται για να μη χαλασει το στεφανι του. Θεωρει οτι δεν εχουμε δικαιωμα να παρεμβουμε γιατι δε μας αφορα.

Εγω πάλι θα διαφωνήσω με τετοια ατομα. Δεν έχει σχεση με την πολιτική μου τοποθετηση αλλα με τη λογική μου που μου λέει ότι ειναι λάθος.

@όλους

Δηλαδή αμα ο ενας δεν ήξερε τι ψηφίζει ο αλλος, δε θα συζητούσαμε ποτέ τίποτα;

 
At 5/3/07 5:55 μ.μ., Blogger Spinoza said...

Μιχάλη, είναι εξαιρετικά προσβλητικό να προβαίνεις συνεχώς σε κρίσεις για την ψυχική μου κατάσταση, μόνο και μόνο επειδή διαφωνώ μαζί σου. Δεν είσαι σε θέση να κάνεις τέτοιες κρίσεις και μάλιστα από διαδικτύου κι αν δεν σου αρέσει η κριτική να το δηλώσεις. Έπειτα, δεν σε είδα να διαγιγνώσεις "μανία και αμόκ" με την ελευθερία του λόγου, για παράδειγμα, όταν υποστηρίζω με θέρμη τις θέσεις σου ενάντια στη λογοκρισία ακόμη κι όταν αυτές άπτονται θεμάτων ταμπού για τους δικούς μου ανθρώπους.

Να δεχτώ δημόσια ότι το ποστ στα δύο μπλογκ ήταν "προφορικό". Αν όλα αυτά στα έλεγα face to face θα γέλαγες και θα μου απαντούσες στο ίδιο ύφος και τόνο. Ίσως έπρεπε να αμβλύνω το στυλ στο γραπτό λόγο, δεκτό.

Επί της ουσίας. Ειλικρινά, δεν ξέρω πώς να χαρακτηρίσω την άποψη ότι η αναγνώριση της θεραπευτικής χρήσης της μαριχουάνας δεν συνεπάγεται νομιμοποίηση της χρήσης.

ΌΛΗ η απαγορευτική πολιτική έχει στηριχθεί ακριβώς στο premise ότι η χρήση κάθε ναρκωτικής ουσίας είναι επιβλαβής. Αναγνώριση της αναλγητικής αξίας, χωρίς άρση της απαγόρευσης, συνιστά εκθεμελίωση όλης της αντιαπαγορευτικής επιχειρηματολογίας.

Η αναφορά στο στρινγκ ήθελε βέβαια να καταδείξει το βαθμό συντήρησης του ΠΑΣΟΚ και σου λέω κι εδώ πως είναι τουλάχιστον αδιανόητο το να ισχυρίζεσαι σοβαρά πως μια στήλη υψηλής αναγνωσιμότητας στην εφημερίδα με τη μεγαλύτερη κυκλοφορία στη χώρα, δεν δημιουργεί ένα κλίμα υπέρ του Παπανδρέου όταν τον καταδεικνύει ως τον άνθρωπο που η κοινωνία πρέπει να περιμένει τη διατύπωση προοδευτικών προτάσεων ενώ τα έργα και οι ημέρες του κόμματός του αποδεικνύουν ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ.

 
At 5/3/07 6:06 μ.μ., Blogger Spinoza said...

Εγώ πάλι passer by αδυνατώ να διαχωρήσω τη λογική από την έκφραση μιας πολιτικής θέσης και τυχαίνει η εμφάνιση της ιδεολογίας μου στην ανθρώπινη ιστορία, να συμπέσει και να πηγάζει από την ανάπτυξη της λογικής σκέψης σε αυτή τη ρημάδα την ανθρωπότητα.

Θα πρέπει να μου αποδείξετε ότι το συντριπτικό ποσοστό των αυτοκτονιών, δεν έχει να κάνει με κάποιο είδος κατάθλιψης. Επειδή όμως έχει, σας διαβεβαιώ ότι όταν ένας καταθλιπτικός είναι στα πρόθυρα της αυτοκτονίας το μόνο που επιθυμεί είναι να βρεθεί κάποιος να τον σώσει. Τα έχω ξαναγράψει. Όταν ο Δήμαρχος του Σαν Φρανσίσκο στις ΗΠΑ ήθελε να αφαιρέσει τα προστατευτικά κιγκλιδώματα από τις εναέριες γέφυρες, βρέθηκαν αρκετοί άνθρωποι πάσχοντες από κατάθλιψη που έστειλαν επιστολές διαμαρτυρίας, αναφέροντας πως τα κιγκλιδώματα τους έχουν σώσει τη ζωή.

Δεν ανέχομαι ούτε αστειάκια για τις ψυχικές νόσους, ούτε επίκλησή τους ως αντεπιχείρημα σε άσκηση κριτικής, ούτε την ανάπτυξη μικροπολιτικού διαλόγου.

Εσείς θέλετε να κρίνετε την άσκηση του δικαιώματος της αυτοδιάθεσης από τη θέση τη δική μου ως προς τους ψυχικά νοσούντες και τους κοινωνικά αποκλεισμένους που υφίστανται κάποιου είδους κακομεταχείριση.

Ζητώ την αναγνώριση των ατομικών δικαιωμάτων, όχι την επιβολή τους. Η διαφορά είναι τεράστια και δεν είναι δυνατόν να προκαλεί συγχίσεις.

 
At 5/3/07 6:24 μ.μ., Blogger Spinoza said...

@doh:Λέτε:

"ωστόσο εδώ βρίσκεται κ μια σημαντική διάκριση μεταξύ των κομμάτων με αξιοπρόσεχτες μεν ιδέες
που παραμένουν όμως μικρά-στην ουσία πολιτικές λέσχες, γιατί δεν έχουν καμιά ιδέα από την άλλη κ καμιά εμπειρία για το πως θα υλοποιήσουν αυτά τα οποία λένε ( εξαιτίας της έλλειψης επαφής με τα αντιπροσωπευτικά στρώματα της κοινωνίας κ την έκφραση των συνακόλουθων συμφερόντων, πολλές φορές δε, διακρίνονται κ από έναν άκρατο αυταρχισμό που σε τρομάζει), κ των μεγάλων κομμάτων που ενώ τόσο τα λοιδορούν ορισμένοι,αυτά εγκολπώνονται από την άλλη, τα νεωτερικά στοιχεία κ τα εκφράζουν όταν αυτό γίνεται δυνατό ή έστω
όταν εξαναγκαστούν να το κάνουν.
Κατέχουν με άλλα λόγια το "Know How"



Δλδ τώρα αυτό εσείς ως μας το λέτε. Ως έμπειρος παρατηρητής των μικρών κομμάτων που αδυνατούν να μετέρθουν το στάδιο της πολιτικής λέσχης; Ως εμβριθής μελετητής των κοινωνικών στρωμάτων τα οποία τα μικρά κόμματα δεν πλησιάζουν ή ως εκ των έσω γνώστης της λειτουργίας των μεγάλων κομμάτων.

Τα'χουμε παίξει εντελώς ως κοινωνία. Αντί να απολογούνται όσοι εκφέρουν τέτοιες ΠΑΠΑΡΟΛΟΓΙΕΣ και μάλιστα με ύφος 100 καρδιναλίων, καλούνται σε απολογία όσοι σηκώνονται από τον καναπέ τους για να αγωνιστουν για τις ιδέες του.

 
At 5/3/07 6:27 μ.μ., Blogger christina said...

@spinoza

Γραψατε "δεν πιστεύουμε ότι έχουμε το δικαίωμα να υποδείξουμε στον οποιοδήποτε ενήλικο πολίτη, τί θα κάνει στη ζωή του από τη στιγμή που είναι ενημερωμένος για τους κινδύνους."

Τη βρηκα πολυ γενικη προσεγγιση και με ξένισε. Για παραδειγμα, πολλα ανορεκτικα κοριτσια ειναι απολυτως ενημερα για τους κινδυνους. Δε θα επεβαλλα τιποτα, αλλα δε θα τις θεωρουσα και ατομα που κάνουν χρηση του δικαιωματος τους στην αυτοδιαθεση. Να λειπει τετοιο δικαιωμα.

Ζητησα διευκρινιση στο σχολιο εκεινο και συγκεκριμενα σ'αυτην την προταση. Δεν το θεωρω τοσο τραγικο λάθος να ζητας διευκρινισεις.

Δεν αστειευομαι με τις ψυχικες νοσους.

Αφου επιμενετε στα κομματικα, θα πω οτι ειστε οντως τυχερη που υπαρχει ιδεολογία που σας εκφραζει ακριβώς. Μην το εκλαβετε ως ειρωνία.

 
At 5/3/07 6:34 μ.μ., Blogger Μαύρο πρόβατο said...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

 
At 5/3/07 6:39 μ.μ., Blogger Μαύρο πρόβατο said...

Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

 
At 5/3/07 6:40 μ.μ., Blogger Μιχάλης Μητσός said...

Το τελευταίο που περίμενα εδώ μέσα ήταν να μιλάμε ως εκπρόσωποι κάποιων κομμάτων ή κινήσεων. Εγώ με τον ΓΑΠ δεν έχω καμιά σχέση, ούτε τον ξέρω τον άνθρωπο, τον εκτιμώ, πιστεύω ότι είναι τίμιος, αλλά φοβάμαι ότι θα τον φάει το, πράγματι, αρτηριοσκληρωτικό κόμμα του οποίου ηγείται. Από εκεί και πέρα, αν η στήλη υψηλής αναγνωσιμότητας και μεγάλης κυκλοφορίας κλπ. τον αβαντάρει ή τον ευνοεί, μου είναι απολύτως αδιάφορο. Εγώ κάνω τη δουλειά μου. Πριν από λίγο μου τηλεφώνησε ένας καλός φίλος και μου είπε, τι την ήθελες βρε Μιχάλη την τελευταία φράση, ακούστηκε σαν ειρωνεία. Ούτε ειρωνεία ούτε αβαντάρισμα ούτε τίποτα. Μου άρεσε και το έγραψα. Πάει και τελείωσε.
Από τη Spinoza περίμενα περισσότερο χιούμορ και λιγότερη άνευ λόγου ευθιξία - και ασφαλώς να μη μιλά ως εκπρόσωπος κόμματος!!!! Σε κάθε περίπτωση, θα προσέχω περισσότερο στο εξής στα posts. Το χιούμορ παρεξηγείται.
Βρήκα πολλά από τα υπόλοιπα σχόλια πολύ ενδιαφέροντα. Αλλού περίμενα να "τσιμπήσουν" οι μπλογκοσυνάδελφοι (στην ιστορία του prosper, για παράδειγμα, που φαίνεται πως δεν ενδιέφερε κανέναν), κι αλλού τους βρήκα. Διδάσκομαι.

 
At 5/3/07 6:41 μ.μ., Blogger Μαύρο πρόβατο said...

Πριν να προχωρήσω θα ήθελα να σας θυμίσω ότι εδώ κάνουμε διάλογο, δεν με ανακρίνετε εσείς.

Συγνώμη, ξέρετε έχουμε κι εμείς ένα χούι... από τις δίκες της Μόσχας μας έχει μείνει :-)))))))

Σημειώνω πάντως όσα διευκρινήσατε, κι εύχομαι να βρείτε τον κόσμο όπου κάποτε θα πραγματοποιηθούν. Από μεριάς μου, στηρίζω την πολιτική προστασίας της υγείας του πληθυσμού - και νομίζω οτι η αποδοτικότερη στις σημερινές συνθήκες, συνεχίζει να περιλαμβάνει την απαγόρευση της κάνναβης. Αυτή η αρχή (της προστασίας) μου φαίνεται σπουδαιότερη από κάθε είδους άλλη. Μιλώ βεβαίως μεροληπτικά, συμφεροντολογικά. Αφήνω τις υπερβατικές αρχές στους παππάδες τους εθνεγέρτες και τους γκουρού, αν μ'εννοείτε...

Εν κατακλείδει πάλι, λέμε όχι στα ναρκωτικά.

-Για την εις ΦΥΣΥ προσχώρηση του Στ. Μάνου, είχα μείνει εδώ. Μετά το σχολιό σου το έψαξα και επαλήθευσα οτι όντως καμμία προσχώρηση δεν έχει ανακοινωθεί μέχρι σήμερα.

 
At 5/3/07 6:49 μ.μ., Blogger Μαύρο πρόβατο said...

Μιχάλη, ξέρεις πολλά μπορεί να αρέσουν αλλά να μη γεννάνε retour (προσωπικά μου συμβαίνει πολλές φορές). Αλλά και το σημερινό, καλό :-)

-Περιμένω πάντως το επόμενό σου (υποθέτω οτι θα ξανασχοληθείς) για τις γαλλικές εκλογές... Η Μοντ γράφει σήμερα οτι ο Σιράκ θ'ανακοινώσει 12 Μαρτίου οτι δε θα είναι υποψήφιος - αλλά δε θα υποδείξει ρητά Σαρκοζύ. Οψόμεθα...

 
At 5/3/07 6:51 μ.μ., Blogger Μιχάλης Μητσός said...

Πώς να γράψω, μωρέ Μαυροπρόβατε, για τις γαλλικές εκλογές, που με περιμένει η Σπινόζα στη γωνία;
Πρέπει να βρω μια προσέγγιση που να μην αποβαίνει αμέσως ή εμμέσως υπέρ της Σεγκολέν...

 
At 5/3/07 6:54 μ.μ., Blogger Ελένη said...

Αχ κύριε Μητσέ μου, χιουμορίστα μου εσείς. Σας πληροφορώ πως είμαι WiFi στο DaCapo με τις φίλες μου, ενδεδυμένες όλες μας με φούξια και παγιετέ ξώβυζα και όλες μαζί κάνουμε βουντού στην κατσίκα τη Σπινόζα εκτός από το να μη βρίσκει ραντεβού για μανικούρ ( της το είχαμε κάνει αυτό το βουντού σε προηγούμενο επεισόδιο) να μη βρίσκει ραντεβού, ούτε για πεντικιούρ, ούτε για χαλάουα!!!

Αχ κύριε Μητσέ μου! Μόνον εγώ κι εκείνος εκεί ο φίλος σας που σας τηλεφώνησε καταλάβαμε την ειρωνία στο Γιώργακη που έτσι καθώς είναι ευθυτενής, ψηλός και γυμνασμένος είναι ένας παίδαρος ( ανέβα να φιλήσεις κατέβα να απαυτό...) γιατί μόνον εμείς οι δύο σας αγαπάμε αληθινά. Όλοι οι άλλοι είναι κουτά και οι Φιλελεύθεροι είναι εντελώς κουτοί και έξαλλοι. Με αυτό τον πολιτικό λόγο, θα καταλήξουν να ξεπέσουν στο 5% και να δω μετά την κυρία Σπινόζα και χωρίς πεντικιούρ και χαλάουα και βουλευτίνα. Σκέτη Μαριέτα, ένα πράγμα.

Αχ κύριε Μητσέ μου, τί τέλειος που είστε, σας το είπα; Δεν νομίζω πως σας το είπα την τελευταία μία ώρα.

Φιλιά και στο Μαύρο Πρόβατο.

 
At 5/3/07 6:57 μ.μ., Blogger Ελένη said...

@Σπινόζα: Μωρή κατσίκα, κανε κι εσύ μια εξαίρεση να αφήσεις το παιδί να γράψει μια φορά υπέρ της Σεγκολέν. Αηδία έχεις καταντήσει πια. Επιχειρείς να παρεμποδίσεις το παιδί να...λειτουργήσει ( εκ του λειτουργήματος αυτό) αν και τώρα που θυμήθηκα τις λειτουργίες, ο νους μου πήγε πάλι στο πονηρό... Αχ-βαχ. Πότε θα γίνω κι εγώ σοβαρή σαν τη Σπινόζα ν'ασχολούμαι μόνο με την πολιτική.

 
At 5/3/07 9:55 μ.μ., Blogger dohant said...

@spinoza
"Δλδ τώρα αυτό εσείς ως μας το λέτε...Αντί να απολογούνται όσοι εκφέρουν τέτοιες ΠΑΠΑΡΟΛΟΓΙΕΣ και μάλιστα με ύφος 100 καρδιναλίων,.. .σηκώνονται από τον καναπέ τους για να αγωνιστουν για τις ιδέες του."

η οργή φαίνεται να σας κυριεύει κατά κύματα, αν κρίνω από τις διαδοχικές κνίτικου ύφους παρεμβάσεις σας...κ αυτό ξέρετε εκλαμβάνεται ως αδυναμία

Ηρεμήστε

 
At 5/3/07 10:39 μ.μ., Blogger Spinoza said...

doh: Αφήστε τις παραινέσεις, και σταματήστε να ασχολείστε με τη διάθεσή μου ή με το να χαρακτηρίζετε τις παρεμβάσεις μου και τις θέσεις μου αντί να τις καταρρίπτετε με επιχειρήματα. Επιχειρήματα έχετε; Αυτά με ενδιαφέρουν. Τα υπόλοιπα και κυρίως οι προσωπικές κρίσεις για το άτομο μου, σας επιστρέφονται ατόφιες.

@Μαύρο Πρόβατο: Όταν στηθούν τα πρώτα Φιλελεύθερα Ικριώματα στην Πλατεία Κολωνακίου θα μεσολαβήσω για να σας κρεμάσουμε πρώτο ώστε να μη δείτε το φιλελεύθερο μετασχηματισμό της χώρας. :-)

Η έννοια της προστασίας της δημόσιας υγείας όπως την εννοείτε εσείς, είναι πιο πολύ ανέφικτη κι από τις πιο ουτοπικές μου ιδέες. Αν είναι έτσι, πρέπει να απαγορεύσετε ολοσχερώς το κάπνισμα, το ποτό, την ηλιοθεραπεία, την κατανάλωση τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε λίπος, την οδήγηση και πόσα άλλα πράγματα ακόμη. Δεν γίνεται έτσι. Μόνον αν κάνεις τον άλλο απόλυτα υπεύθυνο για τις πράξεις του υπάρχει πιθανότητα να υπάρξει κάποια βελτίωση.

@passer by: Ποτέ δεν υπάρχει ένας πολιτικός φορές που καλύπτει απόλυτα, ακόμη κι αν τον έχεις φτιάξει εσύ. Οι ιδέες μεταλάσσονται, μόνον οι αρχές παραμένουν σταθερές. Αύριο μπορεί να με πείσει κάποιος άλλος και να ακολουθήσω τις δικές του ιδέες, όμως, για να πειστώ χρειάζομαι επιχειρήματα.

@Μιχάλης: Είναι τουλάχιστον άδικο να ισχυρίζεσαι ότι συζητώ ως εκπρόσωπος κόμματος. Οι προθέσεις του καθενός έχουν αποδειχθεί από την ώρα που έχει αφιερώσει εδώ μέσα σχολιάζοντας τα άρθρα σου κι από τη σοβαρότητα με την οποία έχει λάβει μέρος στις συζητήσεις.

Με απογοητεύει το γεγονός ότι θεωρείτε πως η πολιτική συζήτηση πρέπει να γίνεται λες και παίζουμε τις κουμπάρες. Οι πολιτικές θέσεις πρέπει να εκφέρονται με σαφήνεια, να στηρίζονται από επιχειρήματα και να έχουν πάθος και θέρμη και το πάθος χρειάζεται για να αντλείς κουράγιο για να κάνεις αυτό που επισημαίνει το Μαύρο Πρόβατο: να βρεις πρόσφορο έδαφος για τις ιδέες σου.

Ε λοιπόν και εγώ δεν το φανταζόμουν ποτέ ότι σε αυτό το μπλογκ θα έπρεπε να απολογηθώ επειδή ενφορούμαι από κάποιες ιδέες. Διδάσκομαι.

 
At 5/3/07 11:07 μ.μ., Blogger Μιχάλης Μητσός said...

Στο τέλος αυτής της ημέρας, δεν κατάλαβα γιατί δημιουργήθηκε όλη αυτή η ένταση. Τώρα που ξαναβλέπω όμως τα σχόλια, νομίζω ότι είναι ενδιαφέροντα. Είναι σαφές ότι την αρχή την έκανε η spinoza. Στη συνέχεια όμως στάθηκε όρθια, πολεμώντας με διάφορους άνδρες - του οικοδεσπότη περιλαμβανομένου - που την κτυπούσαν από διάφορες πλευρές, και με διάφορους τρόπους. Και το έκανε πάντα με επιχειρήματα. Δεν είναι δεδομένο. Και δεν είναι εύκολο. Νομίζω πως της αξίζουν συγχαρητήρια.

 
At 5/3/07 11:15 μ.μ., Blogger dohant said...

@Μιχάλη

με το τελευταίο σου σχόλιο θα διαφωνήσω :))

 
At 6/3/07 12:38 π.μ., Blogger Μαύρο πρόβατο said...

Στη συνέχεια όμως στάθηκε όρθια, πολεμώντας με διάφορους άνδρες - του οικοδεσπότη περιλαμβανομένου - που την κτυπούσαν από διάφορες πλευρές, και με διάφορους τρόπους. Και το έκανε πάντα με επιχειρήματα. Δεν είναι δεδομένο. Και δεν είναι εύκολο. Νομίζω πως της αξίζουν συγχαρητήρια.

Βλέπω το ετοιμάζεις το κομμάτι για τη Σεγκολέν! :-)))))))))))))

 
At 6/3/07 7:43 π.μ., Blogger Spinoza said...

Και η πλάκα είναι πως η Σεγκολέν μου είναι εξαιρετικά συμπαθής!!!! Τη θεωρώ πολύ γερό επικοινωνιακό χαρτί και πολύ ωραία κυρία, μου αρέσουν οι ωραίοι και οι γυναίκες στην πολιτική όμως άλλο η συμπάθεια, άλλο τα πολιτικά επιχειρήματα.

Τέλος παντων, θα ήμουν πρόθυμη να παραδεχτώ ότι όξυνα να πνεύματα αλλά είναι εξαιρετικά πιθανό να το ξανακάνω οπότε σε αυτό κάνω την πάπια.

 
At 15/3/07 7:44 μ.μ., Blogger artois said...

spinoza said: ο καθένας έχει δικαίωμα να διαθέτει τον εαυτό του όπως αυτός νομίζει τη στιγμή που δεν ενοχλεί τους υπόλοιπους

Και η κατάποση της χλωρίνης είναι επικίνδυνη για την υγεία, γιατί δεν υπάρχει κάποιος νόμος που ν'απαγορεύει την κατάποση της χλωρίνης;


Όλα τα επιχειρήματά σου είναι παρομοίου ευφυΐας;

Ποιος σου είπε ότι ένα μάτσο χαπακωμένοι ή ναρκομανείς δεν είναι επιζήμιοι για την πρόοδο του κοινωνικού συνόλου;

Ξέρεις, εκτός από τους πολιτικούς που θέλουν άβουλους πολίτες-ψηφοφόρους και τους βολεύουν μια χαρά οι ψηφοφόροι-χρήστες, οι υπόλοιποι δεν έχουν λόγους να στηρίζουν την ελεύθερη χρήση των ναρκωτικών. Αν σκοπεύεις να κάνεις καριέρα στον χώρο, σε καταλαβαίνω.

Διάλεξε όμως έναν κομματικό χώρο με πιθανότητες να βγάλει μεγαλύτερο ποσοστό από το κόμμα των κυνηγών και να απαιτεί, τουλάχιστον, λιγότερο γελοία επιχειρήματα από αυτό της χλωρίνης. Απορώ πως δεν σκέφτηκες ότι και με μεγάλη μπουκιά ψωμιού μπορεί να πνιγεί κανείς και ίσως πρέπει να το απαγορεύσουν κι αυτό.

Όσο για τον ΓΑΠ, νομίζω ότι του αποδίδεται και μία διακοσμητική πρόταση για χασισοφυτείες στα μπαλκόνια μας. (άλλος ένας πολιτικός που ασχολείται με την επίλυση των πραγματικών προβλημάτων).

 
At 15/3/07 7:47 μ.μ., Blogger artois said...

α!

Μετά το "τρανταχτό γέλιο που σου προσέφερε ο κύριος Μητσός, φαίνεται πως ζήλεψες και προσπάθησες να μας προσφέρεις περισσότερο.

Συγχαρητήρια, τα κατάφερες.

 

Δημοσίευση σχολίου

<< Home