Δευτέρα, Μαΐου 31, 2010

Το κίνηµα των µαµάδων





Γιατί άραγε ένας κολοσσός σαν την Ρrocter & Gamble να καλέσει µία απλή µπλόγκερ να περάσει µια ηµέρα στο κέντρο της εταιρείας όπου σχεδιάζονται τα προϊόντα για τα µωρά;

Επειδή η γυναίκα αυτή, που λέγεται Κέιτ Μαρς Λορντ, γράφει από τον Ιανουάριο του 2009 ένα από τα πιο επιτυχηµένα mommy blogs της Αµερικής, το Τhe Shopping Μama. Τα blogs αυτά αξιολογούν τα νέα παιδικά προϊόντα που ρίχνονται στην αγορά και διοργανώνουν συζητήσεις για τα πλεονεκτήµατα και τα µειονεκτήµατά τους. Πολλές από τις µαµάδες αυτές, λοιπόν, αντέδρασαν αρνητικά στη νέα πάνα της σειράς Ρampers, την Dry Μax, που κυκλοφόρησε στην Αµερική την 1η Μαρτίου µε το σύνθηµα ότι είναι η πιο στεγνή και πιο λεπτή πάνα όλων των εποχών. «Το παιδί µου έβγαλε εξανθήµατα την πρώτη νύχτα», έγραψε η Lib από το Αρλινγκτον της Βιρτζίνιας. «Αυτό το προϊόν είναι σαν τεφλόν, δεν πρόκειται να το ξαναπάρω», δήλωσε η Μama από το Σαν Ντιέγκο. Στη συνέχεια, άνοιξε µια σελίδα στο Facebook που ισχυριζόταν ότι πολλά παιδιά που χρησιµοποίησαν τη νέα πάνα έπαθαν εγκαύµατα, µολύνσεις και σοβαρά εξανθήµατα. Μέσα σε λίγες ηµέρες, η σελίδα απέκτησε 6.000 µέλη. Και ύστερα ήλθε το πραγµατικό σοκ: η Αµερικανική Επιτροπή για την Ασφάλεια των Καταναλωτικών Προϊόντων (CΡSC) ανακοίνωσε ότι θα ερευνήσει αυτά τα παράπονα. Και διάφορα κανάλια άρχισαν να µιλούν για πιθανή ανάκληση του προϊόντος.

Η Ρ&G πέρασε στην αντεπίθεση, εκδίδοντας µια ανακοίνωση όπου υπαινισσόταν ότι ορισµένες από τις µαµάδες υπηρετούσαν σκοπιµότητες και ότι, εν πάση περιπτώσει, δύο καταγγελίες ανά ένα εκατοµµύριο πωλήσεις είναι κάτι φυσιολογικό. Η ανακοίνωση αυτή έριξε ακόµη περισσότερο λάδι στη φωτιά. «Οι περισσότεροι άνθρωποι που ασχολούνται µε τα κοινωνικά media έχουν καλές προθέσεις, θέλουν να ακούγονται και όχι να δέχονται επιθέσεις», επισηµαίνει στους «Φαϊνάνσιαλ Τάιµς» η Λι Χάουζχολντερ από τη διαφηµιστική εταιρεία GSW Worldwide που ειδικεύεται στα φαρµακευτικά προϊόντα. Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί πολύ στην Αµερική η επιρροή των µαµάδων: η εταιρεία Νielsen δηµοσίευσε πέρυσι τον κατάλογο των 50 ισχυρότερων «power mom» bloggers. Πολλές επιχειρήσεις στρέφονται έτσι σε αυτές ακριβώς τις µαµάδες για να διαφηµίσουν τα προϊόντα τους.

Αυτό έκανε τελικά και η Ρrocter & Gamble, καλώντας στο Τσιντσινάτι τη Shopping Μama και άλλες τρεις µπλόγκερ. Η εταιρεία, που από τις πωλήσεις των Ρampers σε όλο τον κόσµο εισέπραξε πέρυσι 8,5 δισεκατοµµύρια δολάρια (πάνω από το 10% των συνολικών εσόδων της), δεν µπορεί να καταλάβει πώς µια µητέρα που διαπιστώνει ένα εξάνθηµα στο µωρό της προτιµά να στραφεί στα blogs παρά στον γιατρό. Θα έπρεπε να γνωρίζει ότι είναι και αυτό µέρος του παιχνιδιού.